Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasManich
Hejsa, er lige kommet hjem fra byen efter at have kigget på mange fladskærme. Jeg skal have mig et nyt og jeg har lidt i tankerne at jeg skal erhverve mig en af disse skærme.
SONY HX855, SONY HX753, eller SAMSUNG ES8005. Har læst alle de anmeldelser jeg har kunne komme i nærheden af men jeg ved simpelthen ikke hvilken skærm jeg skal købe mig. Skal primært spille ps3 med skærmen :-)
Kunne være dejligt hvis nogen med disse skærme kunne komme med lidt feedback, fordi det er ikke til at bedømme billedkvalitet i en butik :-) på forhånd tak
Brugeravatar
Af edinger
Jeg skulle mene, at det, du får i anmeldelserne, en saglig og dybdegående vurdering af fordele og ulemper, er temmelig meget mere værd og bedre at basere sit valg på end tilfældige subjektive (bruger)vurderinger, som stikker i alle mulige retninger.
Af PhDream
Enig i den ovenstående kommentar. På fora vil du støde på folk, som har erfaring med et par fladskærme, måske endda kun en enkelt. Hvis de er glade for den, vil de anbefale den og vice-versa.

Selv om professionelle anmeldelser også har mangler, er de generelt mere objektive end brugererfaringer.
Af Bent odense
hvis du skal have billedkvalitet ud af de tre tv,så skal det værer hx855,og rasmus skriver også i tests,at hx855 er meget tæt på panasonic top model.så vi kan bruge tests siden til meget nytte. :)
Af ThomasManich
Bent odense skrev:hvis du skal have billedkvalitet ud af de tre tv,så skal det værer hx855,og rasmus skriver også i tests,at hx855 er meget tæt på panasonic top model.så vi kan bruge tests siden til meget nytte. :)
Det jeg er mest bange for er det han skriver med overdrive slør på spil, da jeg spiller en del Playstation3 :) også med input lag
Af jones31
ThomasManich skrev:Hejsa, er lige kommet hjem fra byen efter at have kigget på mange fladskærme. Jeg skal have mig et nyt og jeg har lidt i tankerne at jeg skal erhverve mig en af disse skærme.
SONY HX855, SONY HX753, eller SAMSUNG ES8005. Har læst alle de anmeldelser jeg har kunne komme i nærheden af men jeg ved simpelthen ikke hvilken skærm jeg skal købe mig. Skal primært spille ps3 med skærmen :-)
Kunne være dejligt hvis nogen med disse skærme kunne komme med lidt feedback, fordi det er ikke til at bedømme billedkvalitet i en butik :-) på forhånd tak
Hvad str skal du bruge den i?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Før du giver dig til at linke til priser, så vil jeg lige minde om, at vi ikke vil have at repræsentanter fra forhandlere promoverer egne produkter.
Brugeravatar
Af edinger
Torben Rasmussen skrev:Før du giver dig til at linke til priser, så vil jeg lige minde om, at vi ikke vil have at repræsentanter fra forhandlere promoverer egne produkter.
"Repræsentanter fra forhandlere".

Ikke at forveksle med "fagfolk".

jones31 har jo tidligere selv tilkendegivet, at han arbejder hos Den Norske El-Krejler 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er ligeglad med hvad du kalder dem. Hvis man (dig, din mor, eller dem du arbejder for...) har en økonomisk interesse i at linke til en hjemmeside eller i at promovere en bestemt type skærm, så skal man afholde sig fra at anbefale disse ting her i forum. Hvis man vil have links til sin arbejdsgiver hjemmeside herind, så må man betale spalteplads i reklamevinduerne.
Brugeravatar
Af edinger
Torben Rasmussen skrev:Jeg er ligeglad med hvad du kalder dem. Hvis man (dig, din mor, eller dem du arbejder for...) har en økonomisk interesse i at linke til en hjemmeside eller i at promovere en bestemt type skærm, så skal man afholde sig fra at anbefale disse ting her i forum. Hvis man vil have links til sin arbejdsgiver hjemmeside herind, så må man betale spalteplads i reklamevinduerne.
Hvis "du" er mig, retter du bager for smed, Torben. Jeg anfægter ingenlunde jeres forumpolitik, men gør mig blot lystig på jones31's bekostning :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Bent odense skrev:hvis du skal have billedkvalitet ud af de tre tv,så skal det værer hx855,og rasmus skriver også i tests,at hx855 er meget tæt på panasonic top model.så vi kan bruge tests siden til meget nytte. :)
Panasonics lcd topmodel WT50, er mig bekendt ikke blevet testet på dette site. Så hvilken model henviser du til ?
Af Bent odense
Det var DTE 50 der blev nævnt i teste af HX855,det var min nabo der sage at det var en af top modeler.Men det har han så bildt mig ind,han har kun haft panasonic.Men nu står jeg måske til at udskifte vores sony i soveværlset og har tænkt mig det skulle værer et panasonic led.så HX855 i stuen og panasonic i soveværlset.Men det bliver sku ikke ham jeg vil spørge til råds.Så barer kom med nogle gode råd i den fine ende. :)
Af Bent odense
undskyld jeg mente DT50. O-O