Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Leder efter et godt 46 tommer tv.
Det der er vigtigst for mig er at det er fullhd og at billedkvaliteten er så god som mulig.

efter at have læst herinde omkring hz, er jeg kun blevet mere forvirret.
Dette tv skulle være med 100hz, men i specifikationerne står der lige pludeselig at det er 50hz.
Hjælp tak.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK

har selv kigget efter dette LG, som elgiganten også skriver er 200hz, men på lg´s hjemmeside, står der pludeselig også 50hz. ??

http://tilbudsavis.elgiganten.dk/
side 14

kom gerne med andre forslag
Af Bent odense
ved sony står der xr-100 er lige med 50hz.xr-200 er 100 hz.-xr-400 er 200 hz.det måske det sammen med samsung.cmr.lg mci.
Af Bent odense
har du 12000 så er midt bud 46hx855-200hz.eller 46hx755-200hz.
Af andersch
tak for dit meget forvirrende svar.
og har som sagt 6000 til rådighed
Af PhDream
Hz-opgivelser er noget markedføringsgøgl. Hvis du vil have de "ægte" opgivelser, skal du dele, det der står på papiret, med 2. Dvs. hvis der står 200 Hz CMR, er det faktisk 100 Hz, hvis det er 100 Hz CMR, er det faktisk 50 Hz.

Derudover bør du læse de mange tråde, som omhandler emnet, og artiklen her på siden. Generelt bør du ikke kigge på hvor mange Hz et tv har i din prisklasse, da disse systemer gør mere skade end gavn.
Af esbensen
Jeg leder selv efter et TV, der skal opfylde nogenlunde samme krav. Jeg har kigget på:
- Samsung UE46ES5505 (ca. 6000 kr)
- Sony KDL-46EX653 (ca. 6000 kr)
- Grundig 46VLE7139 (ca. 6500 kr.) [har scanningshastighed på 100 Hz]

En (mulig) ulempe ved det nævnte er, at det ikke tillader optagelse via USB.
Af PeterD
Nu gider jeg ikke ud i en lang diskussion om hvad der er bedst og hvorfor du skriver IKKE PLASMA i overskriften, men sagen er når du skriver "billedkvaliteten skal være så god så mulig" netop SKAL vælge plasma....

..MEN vi er her jo for at vejlede og nu VIL..du ABSOULUT vælge noget andet fordi du "har et lyst rum" og bla.bla.bla..ville jeg kigge nærmere på Philips'en...

Grundig...Bare navnet lyder interessant, men ved ikke rigtig hvor de er kvalitetsmæssigt i 2012 eller om det ....så det er et "lucky punch"...Vil dog se om du kan finde nogle test/an meldelser af skærmen før evt. køb...

Køb over nettet/elgiganten giver vist 14 dages returret så er du ikke tilfreds kan du sikkert prøve noget andet.....
Af kaja69
Ved ikke om flad montering er et krav, men det kan Samsung D5505 ikke da støm og antennestik peger bagud (selvom selve TVet er slank). Ved ikke med Philips'en. Generelt ser det ikke ud til 2012 modellerne i mellemsegmentet er blevet bedre så de bedste køb er måske blandt 2011 modellerne hvis man kan finde et.
Af BudZa
Peter drop dit plasma gøjl. Plasma vs led er en evig diskussion med ene subjektive argumenter for og imod.
Af PeterD
BudZa:

Sjov tone du får på. Det er vi ikke vant til her på siden men hver sin smag...

Jeg skriver jo netop at han skal se nærmere på Philipsen, men skal læse nogle anmeldelser på nettet først...
Af BudZa
Det var aldeles ikke for at lyde flabet.

Men du skriver lige som så mange andre plasma fanatikere her på siden pro plasma, der er fordele og ulemper for begge typer, og når trådstarter specifikt meddeler os at plasma ikke er en mulighed så burde man respektere det.
Af PeterD
Så sandt, så sandt...

Jeg ville bare have ham til at overveje sit valg endnu engang... ;)

Spændende at se hvad der vælges...
Af lennon
PeterD skrev:Så sandt, så sandt...

Jeg ville bare have ham til at overveje sit valg endnu engang... ;)

Spændende at se hvad der vælges...
Enig.
En trådstarter med kun tre indlæg kunne nemt være offer for forkert rådgivning og ikke mindst fordomme omkring plasma. Og specielt i de billigere prislejer mener jeg at billedkvaliteten på LCD/LED stadig er synligt dårligere end plasma i samme størrelse . Der kan være mange gode grunde til ubetinget at gå efter LCD - men billedkvalitet er ikke en af dem . .