Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Oneill2k
Jeg ejer et Sony HX823 som jo design mæssigt er et rigtig flot TV og det var også designet og prisen jeg faldt for i sin tid..

Jeg har dog lagt mærke til her på det sidste, at billedet virker "grumset" ikke noget overdrevet, men det er stadig træls når man først lægger mærke til det. Billedet har nok været sådan fra starten af da jeg købte det, men eftersom jeg ikke havde mulighed for at få det byttet dengang valgte jeg nok bare bevidst at ignorer det ;).
På samme tid synes jeg også at billedet på TV'et konstant har et "mat hvidt slør" lige meget hvordan jeg kalibrere det, sløret gør at farverne på TV'et aldrig bliver særlig skarpe eller særlig intense.

Jeg har ikke kunne finde andre på nettet som har bemærket det samme ting som mig eller noget der minder om..

Så jeg tænker nu om det måske rent faktisk er en defekt på TV'et eller om det bare er mig der har været for vant til at se på plasma TV?

Mvh Oneill2k
Af bantam
Det lyder som en eller flere af følgende ting:

1. GAMMA er for lav. Prøv at se, om der er en gamma-indstilling i menuen, der kan ændres.

2. FARVE er for lav.

3. LYS (brightness) står for højt.

4. Du sidder ikke lige foran TV'et (gælder evt. også i lodret position).

5. Dårligt kildemateriale (er det alt du, ser der viser problemet?).
Af bantam
(dobbeltpost)
Senest rettet af bantam 04 jul 2012, 15:05, rettet i alt 1 gang.
Af Oneill2k
Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alle forskellige indstillinger inkl. dem som er lavet på forhånd (cinema 1, cinema 2 osv..)

Jeg kan se at TV'et siger at min signal strength er på 97 ud 100 så jeg kan ikke forestille mig det er dårligt signal fra min TV udbyder..

Mvh Oneill2k
Af Japer
Slå eco møde fra . kan ikea huske hvad det hedder men find strømspare funktionen og slå den fra. den findes under den store menu bar et sted
Af Japer
Æble hedder den måske auto ligt limiter
Af Bent odense
ja slå strømspare funktionen fra.og den gule theatre knap,brug den ikke.billedfunktionen skal stå på¨sport.farvetemperatur varm 1.-baggrundslys 7.-kontrast 88.-lys 50.-motionflow standard.-film-tilstand auto 1.-gamma plus 1.prøv det. :)
Af Oneill2k
Mange tak for svarene! Som altid leverer faltpanels brugere varen ;D

Jeg har prøvet ovenstående ting og jeg synes faktisk at jeg har fået et meget fornuftigt billed på TV'et nu.

Grunden til jeg synes det måske nogen gange er lidt uskarpt kunne også være fordi jeg sidder 1½ meter fra fjersynet som er 55".

Mvh Oneill2k
Af bantam
Vi har brug for lidt feedback: Hvad virkede og hvad virkede ikke?
Af PhDream
Hvis du sidder 1,5 meter fra tv'et og ser på SD signaler, er det ikke mærkeligt, at billedet synes at være dårligt.

Og ja: hvilke(t) råd har hjulpet dig?
Af Japer
Abl auto brightnees limiter
alle de mærkelige ord i mine andre indlæg er for travlt og pga mobil
Af THM
Bent odense skrev:ja slå strømspare funktionen fra.og den gule theatre knap,brug den ikke.billedfunktionen skal stå på¨sport.farvetemperatur varm 1.-baggrundslys 7.-kontrast 88.-lys 50.-motionflow standard.-film-tilstand auto 1.-gamma plus 1.prøv det. :)
den gule Theatre knap er den hurtigste og letteste måde at opnå du ordentligt billede. Ellers er det costum/personlig som er et godt udgangspunkt...
Medmindre de da virkelig har lavet noget om siden 2010;-)
Og motionflow fra, klar, eller klar plus:-)