Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niels
Jeg er ude og kigge på en ny skærm, da min just indkøbte Samsung SyncMaster 204B giver mig hovedpine og jeg får ondt i øjnene af at glo på den. Har prøvet at indstille, dels vha. testen på denne side, alt sammen uden resultat. Derudover laver den en gang i "blink" hvor skærmen bliver sort for så at returnere til billedet.

Nå, nok om det. Jeg har kigget på en Viewsonic VP2030b. Så vidt jeg kan se, har den ikke været testet/diskuteret her. Kan det bruges til noget? Jeg skal mest bruge den til 'kontorbrug', men skal også spille - mest spil some WC3 o.lign. Ikke så meget FPS.

Håber I kan hjælpe,
Tak.
Af Niels
Slet ikke nogen, der ved noget om den skærm?
Af Niels
Eller hvad med LG L2010T?
Af Niels
Hmm... Har kigget lidt på Dell's 2007fp, men i jeres test skriver I at den ikke er så fantatisk til spil, og det vil jeg også gerne have muligheden for. Hvilken Dell havde du i tankerne?

Synes ikke jeg fik så meget information af dit link, hvad mener du selv om ViewSonic VP2030b? Eller LG2010T?

EDIT: Heh, har lige sendt dig en PM om denne tråd forresten :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De to skærme du nævner er ved at være lidt aldrende skærme. Både Dells widescreen og almindelige, er hurtigere.

Men hvis spilydelsen skal være i top, så kig på ViewSonic VX2025wm eller NEC 20WGX2. De er begge anmeldt her på siden, og nogle af de bedst egnede spilskærme i 20 tommer segmentet.
Af Niels
Er de også noget værd til almindeligt kontorbrug/www?
For det synes jeg ikke Samsung SyncMaster 204B er.

EDIT: Ser nu at de er Wide Screen. Er intereserret i en normal 20" 1600x1200.
Af Niels
Har set at Dell 2007FP har en responstid på 16 ms. Gør det den uegnet til spil?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som jeg skriver i anmeldelsen, så skal man ikke spille first-person-shooters på 2007FP, men til andre typer spil er den udmærket. De 16 ms er ikke g2g værdien som de fleste andre producenter opgiver, men derimod sort-hvid-sort transitionen. g2g værdien er på ca. 8 ms. Så vidt jeg kan se af Dells side, så er det ikke S-PVA panelet de opgiver specifikationerne for, men det er altså det panel der sidder i. De har ikke fået rettet det siden de udsendte skærme med S-IPS paneler. I min test kan du også se at kontrastforholdet er 1000:1 og ikke 800:1 som det typisk opgives for S-IPS panelerne.

Det er en udmærket skærm, men vent til den er på tilbud.
Af Niels
Hmm.. Så ved jeg sgu ikke hvilken skærm jeg skal vælge. Spiller normalt ikke FPS (og når det er er det mest á la Battlefield) men vil da gerne have muligheden. Hvor dårlig er den til det?
Af Niels
Hvordan er 2007FP i forhold til en ViewSonic VP2010s? Sådan har min kammerat og den ville fint passe til mig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har spillet HL2:Deathmatch på skærmen uden at blive irriteret over det, men hvis jeg spiller CS, hvor jeg er lidt mere ferm til at ramme og hvor præcision over længere afstande er ret essentielt, så er skærmen uudholdelig at arbejde med.

Jeg spiller dog singleplayer spil som HL2, Farcry og des lige uden problemer, men der er kravene til reponstid heller ikke så essentielle idet din modstander om regel er noget langsommere i optrækket end en levende modstander på nettet er.
Af Niels
Så har jeg bestilt en Dell 2007FP. Nu må vi se hvordan den er. Dog først estimeret levering 30. januar :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk på at du betaler 750 kr. for returfragten hvis du vil have pengene tilbage for skærmen hos Dell. Det er en dyr måde at teste om det er den rigtige skærm til dit formål.

Du kan spare omkring 700 kr. hvis du venter med at købe til februar - Dell skulle gerne skifte deres tilbud på skærme i næste måned.