Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej FP.
jeg er på jagt efter nyt tv, som skal være mindst 46", gerne større hvis billede kvalitet stadig er iorden!
Jeg har et budget på max 7500,-

har set at føtex har et LG 50PZ950W på tilbud til 6k, inkl. 2 3d briller og wifi dongle.
Dog har jeg aldrig rodet med plasma, da jeg synes de er meget "matte" og kedelige i farverne.
Kald mig bare mærkelig, men jeg kan bedst lide det kunstige kraftige billede som f.eks. Samsungs es8005 osv. er indstillet til i butikkerne.

Har læst lidt omkring, bl.a. herinde, at pz950 er dårlig i sort farve, hvilket gør at billedet vel egentlig aldrig kan blive så kraftigt som jeg ønsker det?

Var så i elgiganten idag for at se hvad de kan tilbyde, og her faldt jeg over mærket Grundig, som de foreslog, hvilket jeg aldrig havde tænkt på selv.
Jeg fik vist en Grundig 46" 3D LED-TV 46 VLE 8270 BP, som skulle give det præcis samme billede som toppen fra grundig, nemlig Grundig Fine Arts 55 FLE 9170 BP.

Desværre hang 8' modellen lidt oppe og lamperne reflekterede i skærmen så sort blev gråt, men på 9' modellen som hang i den rigtige højde uden genskin, gav et kanon flot HD billede, præcis som jeg søger.

Han kunne lave 8' modellen i 46" til mig til 7000,- hvilket lød meget godt.
Især da jeg ikke kan komme til at se LG PZ950 performe live.

Men har i andre bud på en god skærm? Evt. fra elgiganten da de kan presses ned i pris ihvertfald.
så hvis vi bare siger max 10.000,- så kan de presses ned på 8000,- ca hvilket er okay hvis den er fantastisk i billedet.

3D er ikke vigtigt, med mindre der er mulighed for et passivt system da det er det eneste jeg ville bruge.
(Er vild med LG's 47" LM660 i bilka men til 10500,- er den bare ikke det værd)
Smart system er fuldstændig ligegyldig, får det ALDRIG brugt.

Billedekvalitet er altafgørende.
Den vil blive brugt mest til ps3 spil.

Håber i vil hjælpe da jeg ikke er et geni på disse fronter O_O

Mvh kennethm
Af THM
pz950w er et godt tilbud, den ville jeg snuppe. men når det er sagt har vi også forskellige præferencer, jeg syntes es8005 i bilka indstilling ligner lort.
når der så også er sagt kan pz950w også performe pang på farverne i standard og levende profilerne...
Af kennethm
pz950w er et godt tilbud, den ville jeg snuppe. men når det er sagt har vi også forskellige præferencer, jeg syntes es8005 i bilka indstilling ligner lort.
når der så også er sagt kan pz950w også performe pang på farverne i standard og levende profilerne...
Okay, har også lige set nogle videoer af plasma vs. led til gaming og kan se på samtlige af filmene at plasma er flottere i billedet.
Måske det så bare er fordi de er helt forkert indstillet i butikkerne at de ser så matte og kedelige ud der?
Men jeg synes ellers 8005 står knald godt i bilka i kolding ihvertfald. men den er slet ikke de penge værd!
Tror jeg vil se om jeg kan snakke med føtex om at prøve tv'et i en uge og så se om jeg vil have det.
Er bare så nervøs for retention da jeg læste i testen herinde at den er dårlig til at håndtere det O-O [/quote]
Af THM
der er meget lys i en butik, plasma er ikke helt så god som lcd i kraftigt oplyste rum og kommer derfor hurtigere til at se matte ud. syntes selv pz950 gjorde det fint i bilka i thx bright room profilen.
es8005 ser helt forkert ud i bilka odense. det sku ellers være et fint tv
Af kennethm
der er meget lys i en butik, plasma er ikke helt så god som lcd i kraftigt oplyste rum og kommer derfor hurtigere til at se matte ud. syntes selv pz950 gjorde det fint i bilka i thx bright room profilen.
es8005 ser helt forkert ud i bilka odense. det sku ellers være et fint tv
Har bilka pz950'eren stående?!
for så skal jeg da undersøge den, med mindre det er i odense?
Jeg er bare i tvivl om der så findes andet plsama som er bedre til samme pris eller til min maksimale pris på 7500,-?
Jeg så engang samsung ps51 eller 59D8005 i en butik og synes dælme den gav et fantastisk billede! Men kan ikke finde den nogle steder mere?
Evt. overvejer jeg lidt elgigantens nuværende tilbud på LG 60"PM680 til 10.000,- selvom det er over budgettet, men så får jeg en kæmpe skærm!
Kan bare ikke finde en eneste test eller anmeldelse på de nye skærme desværre.
Af THM
ved ik om de har den mere, men ja odense.
ps51d8005 er også lidt bedre...
er selv lidt fristet af tilbudet på pz, er bare nervøs for jeg blir mere irriteret over sortniveauet og de knap så præcise billedprofiler, end jeg blir glad for den forbedrede bevægelseshåndtering, i forhold til mit nuværende. men måske man sku give det chancen O-O
Af kennethm
er selv lidt fristet af tilbudet på pz, er bare nervøs for jeg blir mere irriteret over sortniveauet og de knap så præcise billedprofiler, end jeg blir glad for den forbedrede bevægelseshåndtering, i forhold til mit nuværende. men måske man sku give det chancen
Det regnede jeg også med den var.
Men har lige set en panasonic ST50, den ser virkelig ud til at levere et konge billede kontra prisen.
(kun tjekket youtube)
Vil helt klart undersøge den nærmere i weekenden, for den ser ud til at være meget tæt på vt50!

Men ja det er bare fristende når lg'en er til den pris, inkl. briller og dongle hvis man vil bruge det.
Jeg er også bare meget bange for manglen på sort-niveau som bliver skrevet overalt O-O
Brugeravatar
Af MigSelv
kennethm skrev:
er selv lidt fristet af tilbudet på pz, er bare nervøs for jeg blir mere irriteret over sortniveauet og de knap så præcise billedprofiler, end jeg blir glad for den forbedrede bevægelseshåndtering, i forhold til mit nuværende. men måske man sku give det chancen
Det regnede jeg også med den var.
Men har lige set en panasonic ST50, den ser virkelig ud til at levere et konge billede kontra prisen.
(kun tjekket youtube)
Vil helt klart undersøge den nærmere i weekenden, for den ser ud til at være meget tæt på vt50!

Men ja det er bare fristende når lg'en er til den pris, inkl. briller og dongle hvis man vil bruge det.
Jeg er også bare meget bange for manglen på sort-niveau som bliver skrevet overalt O-O
ST50 er ikke i nærheden af billedet på en VT50, men til prisen er ST50 en god performer.