Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BoiT
Hej Forum.

Jeg leder efter et nyt TV - til min stue, da min daværende tv, gik i stykker her i aftens..

TV'et skal indeholde følgende:

- Det skal være 32 tommer.
- Skal være Full HD
- Helst 100 HZ - til sport :D

Jeg har kigget lidt på dette TV - og jeg ser helst at ligge i nogenlunde samme prisklasse.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 32pfl3017t
Af rkc
Jeg ville klart vælge et plasma i den prisklasse, og så for du også et større tv til prisen ps43e450
Af x99gump
Når du befinder dig i størrelsen 32" er fuld HD ikke så vigtigt, heller ikke i størrelsen 40"/42". Der er en guide her på siden der fortæller hvor tæt man skal på for at kunne se en forskel på HD ready og fuld HD. Ved 42" mener jeg at man skal 1,7 meter eller tættere på. Så tæt sidder de færreste på deres tv.
Jeg vil dog råde dig til at tage et tv større end 32", og også gerne større en 40"/42", vi har selv 63" derhjemme :p Selv om man synes et tv er stort, eller endda for stort, så vender man sig hurtigt til det. Det er yderst sjældent at man hører nogen sige de har købt for stort et tv. Det er dog mere normalt at folk efter lidt tid indrømmer at det godt kunne have været lidt større...

Angående 100Hz, så er det også lidt lige meget. De fleste vil alligevel anbefale at de slås fra. I hvert fald hvis man vil have det mest korrekte billede. Om de så er det man ønsker kan diskuteres (Hvilket vi nok ikke skal gøre her, der er desuden en Hz-guide her på siden der giver en forklaring på hvordan det virker)

Og så lige til sidst. Hvis du køber et tv hos Fleggaard skal du lige tænke på at det ikke altid er tunere der passer til det danske marked der er i.
Af BoiT
x99gump skrev:Når du befinder dig i størrelsen 32" er fuld HD ikke så vigtigt, heller ikke i størrelsen 40"/42". Der er en guide her på siden der fortæller hvor tæt man skal på for at kunne se en forskel på HD ready og fuld HD. Ved 42" mener jeg at man skal 1,7 meter eller tættere på. Så tæt sidder de færreste på deres tv.
Jeg vil dog råde dig til at tage et tv større end 32", og også gerne større en 40"/42", vi har selv 63" derhjemme :p Selv om man synes et tv er stort, eller endda for stort, så vender man sig hurtigt til det. Det er yderst sjældent at man hører nogen sige de har købt for stort et tv. Det er dog mere normalt at folk efter lidt tid indrømmer at det godt kunne have været lidt større...

Angående 100Hz, så er det også lidt lige meget. De fleste vil alligevel anbefale at de slås fra. I hvert fald hvis man vil have det mest korrekte billede. Om de så er det man ønsker kan diskuteres (Hvilket vi nok ikke skal gøre her, der er desuden en Hz-guide her på siden der giver en forklaring på hvordan det virker)

Og så lige til sidst. Hvis du køber et tv hos Fleggaard skal du lige tænke på at det ikke altid er tunere der passer til det danske marked der er i.
Hvilke fladskærme vill du så anbefale til stuen?