Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af c-poulsen
Hej

Jeg har købt et samsung 5505, og jeg kan ikke få det til at spille .mkv filer over nasén.

Når jeg bruger en ekstern hdd spiser den filen, men når jeg prøver over nasén, siger den at den ikke understøttes.
Over nasén kan jeg dog ændre filnavnet til .avi også afspille, men så kan jeg hverken pause/eller spole i filmen.

Jeg kan se på min router at lampen ved lan stikket fra tvét lyser orange, hvilket vil sige at en enhed er forbundet med 10/100 Mbit og ikke 1000 som når den lyser grøn. Men dette har vel ingen betydning?

På forhånd tak

Vh
Af rorvig
@c-poulsen

Anskaf dig en htpc, og sæt den til tv'et. så er dit problem løst. Plus du kan lave et fedt mediecenter setup :)
Af Chaui
Hvilken NAS bruger du ?

Min billige Netgear Stora til 800kr afspiller snildt MKV filer over DLNA. Dog kan der være problemer med undertekster hvis ikke de er Hardcoded.
Af Remmerboy
Chaui skrev:Hvilken NAS bruger du ?

Min billige Netgear Stora til 800kr afspiller snildt MKV filer over DLNA. Dog kan der være problemer med undertekster hvis ikke de er Hardcoded.
det er ikke nas'en der afspiller over dnla. nas'en er bare en server og tv'et er klienten der skal afspille formatet.
hvilket tv har du?
Af Chaui
NAS'en skal da stadig være i stand til og køre MKV. Jeg kunne ikke afspille MKV filer fra min før den blev opdateret da jeg købte den.

kan selvfølgelig også være forskel på diverse Samsung TV'er. mit er en UE46D8005, sidste års topmodel.