Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
Hey allesammen.

Jeg er lidt på udkig efter en medie afspiller.
Jeg plejer at bruge min PS3 med medieserver på pc og det fungere uden alt for meget bøvl. Men den sluger jo strøm som bare fanden.

Jeg prøvede den lille WD TV Live WDBAAP0000NBK. Men den var ikke kraftig nok til at afspille min 1080p flydene hele vejen igennem.

Jeg har så kigget på denne:WD TV Live WDBGXT0000NBK.
http://www.hifipriser.dk/medieboks/wd-t ... 78380.aspx

Mine krav:
Der behøver ikke være HDD i. Helst ikke faktisk.
Skal selv hente info fra fx imdb til film.
Skal være hurtig og se godt ud i interfacet.
Skal fungere med min Logitech harmony 1100
Understøtte alle formater altså DTS mkv, avi, jpeg, DTSHD, Dolby HD osv osv.
Skal være sort
Behøver ikke koste en formue.

Kan se at Boxee Box får meget ros men den vil ikke fungere med min Logitech men det også fint nok.
Nogen erfaringer med den?
http://www.hifipriser.dk/medieboks/the- ... 13788.aspx

Det som er negativt ved Boxee er at den vil ikke fungere med min Harmony 1100 da den bruger radio styring til fjernbetjeningen.

Synes Tvix og Dune virker en smule outdatet?

Det vil blive sat sammen med gigabit lan og en Denon AVR1912.

Mange tak.
Mvh Daniel
Af rorvig
Kig evt. på en Zotac zbox.

De fås i mange modeller og klasser.
Du kan smide XBMC Live eller Openelec på, så har du mediecenter softwaren. Du kan også smide W7 på og så XBMC, så vil dine remote's ihvertfald virke. :-)

Du kan jo også smide tv tuner i, og så har du en harddisk optager.

At købe en lille htpc til Tv'et er bare en All In One løsning, istedet for at købe bokse til hver sin funktion. :-)

tjek siden, www.zotac.com
Af DanielPT
rorvig skrev:Kig evt. på en Zotac zbox.

De fås i mange modeller og klasser.
Du kan smide XBMC Live eller Openelec på, så har du mediecenter softwaren. Du kan også smide W7 på og så XBMC, så vil dine remote's ihvertfald virke. :-)

Du kan jo også smide tv tuner i, og så har du en harddisk optager.

At købe en lille htpc til Tv'et er bare en All In One løsning, istedet for at købe bokse til hver sin funktion. :-)

tjek siden, www.zotac.com
Mange tak for dit svar :)

Synes bare problemet med denne løsning er at den vil bruge mere strøm og skal tændes hver gang man skal se en serie eller film. Så skal windows booote osv.

Og kan se det er en noget dyre løsning.

Mvh Daniel
Af BudZa
Jeg kan anbefale boxee med en nas som f.eks. wd mybook live. de trækker minimalt strøm og kan afspille alt så længe det er kablet sammen.
Af rorvig
Det er korrekt, at de ikke er billige, men har kun hørt godt om dem.

Det med at det tager tid og boote op, hvis du ligger openelec eller xbmc live på vil det jo gå rigtig hurtigt. :-)

ellers se om man kan finde en med SSD harddisk i :D Det vile være konge.
Senest rettet af rorvig 26 jun 2012, 14:07, rettet i alt 1 gang.
Af DanielPT
BudZa skrev:Jeg kan anbefale boxee med en nas som f.eks. wd mybook live. de trækker minimalt strøm og kan afspille alt så længe det er kablet sammen.
Mange tak for dit input :)

Synkronisere den automatisk med fx IMDB for at hente cover og osv til dine film osv?

Kan du bruge en anden fjernbetjening med den eller er den god den der føgler med?

Mvh Daniel og tak
Af BudZa
DanielPT skrev:
BudZa skrev:Jeg kan anbefale boxee med en nas som f.eks. wd mybook live. de trækker minimalt strøm og kan afspille alt så længe det er kablet sammen.
Mange tak for dit input :)

Synkronisere den automatisk med fx IMDB for at hente cover og osv til dine film osv?

Kan du bruge en anden fjernbetjening med den eller er den god den der føgler med?

Mvh Daniel og tak
boxee fjernbetjeningen er en af de bedste jeg har brugt bare det at den kører radiostyret er genialt da det ikke altid er sådan at man ligger optimalt til at pege på boksen.

Ja den henter automatisk covers og finder frem til filmens navn plus er koblet op til subscene så hvis du gerne vil have undertekster på finder den også dem til dig automatisk.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Netop fordi Boxee kører via RF så kan den IKKE bruges med en Harmony-fjernbetjening. Godt nok så kan man få Harmony, som selv kører via RF, men de taler kun sammen med den IR-blaster, som følger med fjernbetjeningen.
Af polski12
Køb tvix afspiller den tá alt.... Også køre den Nice med nas synology ...