Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Har har læst en god anmeldelse af 5500 serien, kan jeg så sammenholde den anmeldelse på 5000 serien minus 3D? Eller kan der være andre forskelle, der ikke lige til at få øje på?
Af otf
Bare et bud vil være helt fint :)
Af allo
jeg så/kiggede både på 5507 og på 5007 - synes at der var (faktisk) en ret så 'at få øje på' forskel - 5507 stod (by far) lang bedre end 5007...
Af otf
allo skrev:jeg så/kiggede både på 5507 og på 5007 - synes at der var (faktisk) en ret så 'at få øje på' forskel - 5507 stod (by far) lang bedre end 5007...
øv..så du dem over for hinanden i en butik ?
Af allo
otf skrev:
allo skrev:jeg så/kiggede både på 5507 og på 5007 - synes at der var (faktisk) en ret så 'at få øje på' forskel - 5507 stod (by far) lang bedre end 5007...
øv..så du dem over for hinanden i en butik ?
jep - ville selv investere i 5007'en men da jeg så billede på 5507'en så droppede jeg tanken om førstnævnte lige med det samme :-) - dog venter jeg med at købe et til august...
Af otf
Underligt, efter at have lavet lidt research, står der alle de steder jeg har set, at det er det samme blot uden 3D. De kunne ikke have det incitament, der hvor du så skærmene, at sælge den bedre (dyre) ved at give den et bedre billede?
Af x99gump
Man skal passe lidt på med det billede man ser på tv i butikkerne. De er som regel indstillet til at skulle "overdøve" hinanden, da der jo ofte står mange tv side om side. Kan huske at have læste en post fra et medlem herinde, hvor han tager i butikken for at se på et tv han har læst gode anmeldelser af. Til hans store rædsel ser han i butikken at billedet hakker en hel del. Det ender dog med at han tror på de gode anmeldelser og bestiller selv samme tv. Og hjemme i hans stue kørte det bare flydende.

Har også læst at de prøvefilm man nogle gange ser i butikkerne er lavet så de hakker på et 50Hz tv, men ikke på et 100Hz, netop for at få folk til at købe det dyrere tv. Også selv om det ikke ville hakke når man får det med hjem. Jeg så det selv i en Fona, hvor der hang 3 Phillips tv ved siden af hinanden. 3 forskellige serier, 3 forskellige prisklasser. Det billigste var 50Hz, det i midten 100Hz, og det sidste og dyreste 200Hz. De afspillede den samme film, som kun kørte på disse 3 tv. 50Hz modellen hakkede slemt. 100Hz modellen hakkede lidt, men 200Hz modellen kørte flydende. Om nogen af dem ville hakke hvis man tog dem hjem og koblede dem på sit antennesignal det ved jeg ikke, men jeg tvivler det stærkt...
Af otf
x99gump skrev:Man skal passe lidt på med det billede man ser på tv i butikkerne. De er som regel indstillet til at skulle "overdøve" hinanden, da der jo ofte står mange tv side om side. Kan huske at have læste en post fra et medlem herinde, hvor han tager i butikken for at se på et tv han har læst gode anmeldelser af. Til hans store rædsel ser han i butikken at billedet hakker en hel del. Det ender dog med at han tror på de gode anmeldelser og bestiller selv samme tv. Og hjemme i hans stue kørte det bare flydende.

Har også læst at de prøvefilm man nogle gange ser i butikkerne er lavet så de hakker på et 50Hz tv, men ikke på et 100Hz, netop for at få folk til at købe det dyrere tv. Også selv om det ikke ville hakke når man får det med hjem. Jeg så det selv i en Fona, hvor der hang 3 Phillips tv ved siden af hinanden. 3 forskellige serier, 3 forskellige prisklasser. Det billigste var 50Hz, det i midten 100Hz, og det sidste og dyreste 200Hz. De afspillede den samme film, som kun kørte på disse 3 tv. 50Hz modellen hakkede slemt. 100Hz modellen hakkede lidt, men 200Hz modellen kørte flydende. Om nogen af dem ville hakke hvis man tog dem hjem og koblede dem på sit antennesignal det ved jeg ikke, men jeg tvivler det stærkt...
Ja, "problemet" er bare at de begge er 100 hz, så man kan jo sige de burde være ens mht. det du skriver. Dog kan der vel være en mulighed for de gør det, som jeg skrev før, ændre billedet så den bedre (dyre) fremstår bedre