27 jun 2012, 15:07
Man skal passe lidt på med det billede man ser på tv i butikkerne. De er som regel indstillet til at skulle "overdøve" hinanden, da der jo ofte står mange tv side om side. Kan huske at have læste en post fra et medlem herinde, hvor han tager i butikken for at se på et tv han har læst gode anmeldelser af. Til hans store rædsel ser han i butikken at billedet hakker en hel del. Det ender dog med at han tror på de gode anmeldelser og bestiller selv samme tv. Og hjemme i hans stue kørte det bare flydende.
Har også læst at de prøvefilm man nogle gange ser i butikkerne er lavet så de hakker på et 50Hz tv, men ikke på et 100Hz, netop for at få folk til at købe det dyrere tv. Også selv om det ikke ville hakke når man får det med hjem. Jeg så det selv i en Fona, hvor der hang 3 Phillips tv ved siden af hinanden. 3 forskellige serier, 3 forskellige prisklasser. Det billigste var 50Hz, det i midten 100Hz, og det sidste og dyreste 200Hz. De afspillede den samme film, som kun kørte på disse 3 tv. 50Hz modellen hakkede slemt. 100Hz modellen hakkede lidt, men 200Hz modellen kørte flydende. Om nogen af dem ville hakke hvis man tog dem hjem og koblede dem på sit antennesignal det ved jeg ikke, men jeg tvivler det stærkt...