Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en Synology DS 409+ NAS hvorpå jeg har rippet en masse af mine film over til. Indtil videre har jeg kun brugt den som ekstern harddisk for min computer, hvorfra jeg afspiller filmene.
Mit spørgsmål går på om der er nogle bluray-afspillere som kan afspille mine filer gemt på NAS via mit hjemmenetværk.
Filerne er gemt i .mkv containeren, men består af AVCHD-video, DTS-HD MA lyd, samt X264-video og DTS lyd.
Jeg har kigget på Pioneers nye bluray-afspillere (BDP-150 og BDP-450) og har da fundet ud af at de kan afspille filer over DLNA 1.5, men de er ikke synderligt specifikke omkring hvilke formater.

Som bonus spørgsmål:
Kan de medtage undertekster jeg smækker i .mkv-filen eller .srt filer som ligger med .mkv-filen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I min erfaring så er du bedre tjent med en dedikeret medieafspiller til en tusse end en BluRay-afspiller via DLNA. Pt. er det dog Samsungs BD-afspillere der har understøttelse af flest formater, men de indlejrede PGS subs er der næsten ingen der kan klare - der skal du bruge srt ved siden af.

Vær dog OBS på, at visse mediestreamere også kløjs i PGS subs når containerens er mkv.
Af Andersss
Det var da træls. Så må jeg stadig vente på et jailbreak til mit Apple tv. Og vente endnu længere tid på HD lyd support :)
Tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får jo ikke 1080p24 understøttelse med din Apple TV alligevel, så er det ikke en lidt trist løsning? Selv med jailbreak kan den ikke vise 24 Hz.
Af Andersss
Det er også rigtigt.
Har hørt noget om at Boxee Box understøtter airplay. Er den vejen frem så?
Af rorvig
Jeg ville købe noget ala, Zotac Zbox fx. og så smide XBMC eller OpenELEC på , så kører dit mediecenter bare.. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har kun set Boxee køre AirPlay på Youtube, så du ved nok lige så meget som jeg.
Af Andersss
Fair nok.
Den så ellers ud som det rigtige valg, men så falder jeg over et problem som lader til ikke at forsvinde. Folk siger at der er små lydudfald når de bitstreamer HD-lyd. Det er åbenbart et problem med chipsættet som Intel ikke gider gøre noget ved.
Er det bedste bare at prøve skidtet og se om det er generende?