Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg skal finde et 32" TV til en ven som vil bruge det som sit primære fjernsyn. Det er lige meget om det kan vise 3D. Det vigtigste er billedkvaliteten, men det skal helst også have nogle ok indbyggede højtalere, da han ikke har tænkt sig at tilslutte eksterne. Det skal bruges både til film, xbox og sport. Jeg har set en lignende tråd her hvor Panasonic c5 bliver anbefalet, det kan bare ikke vise Full-HD, men jeg ved ikke om det har noget at sige O-O

Hilsen Peter
Af Gadeberg87
Generelt er det Phillips der satser mest på de indbyggede højtalere, når vi snakker om de mest gængse mærker. Om det er full-hd eller ej, på et 32", og med det den skal bruges til, så er det næsten ligemeget.

Tv signaler bliver kun sendt i max 720p på nuværende tidspunkt, xbox360 er også kun 720p, og ved film, kommer det jo selvfølgelig an på hvor den film kommer fra. Er det fra tv signal, dvd, bd? For hvis det er fra bd, så kan den jo godt sende ud i full-hd, men man vil højest sandsynligt ikke opleve nogen markant forskel.

Til 3000 er det næsten ligemeget hvilket tv der bliver valgt, med lad nu være med at vælge mærker som Grundig, Dantax eller hvad de ellers hedder. Hold dig til de større og gængse mærker, som Sony, Samsung, LG, Panasonic og Phillips.
Af PeterD
Glem Full HD vil jeg sige......

Godt du har læst den anden tråd an. Panasonic'en...

Hvis du går efter sort der er sort og ikke grå, er det en fordel med Pana'en....

Var lidt skeptisk overfor skærmen da den viste DR i standardopløsning. Nu hvor det er blevet bedre med HD på "næsten" de fleste af de kanaler jeg ser, er jeg ovenud tilfreds med skærmen...og FullHD i denne størrelse betyder ikke noget vil jeg mene...

Det bliver svært for jer at finde en skærm med et bedre billede. Lyden er sikkert ikke helt så god som Philips som er kendt for deres højtalere...men når skærmen kun kostede 1700kr. for en 32" syntes jeg det er godkendt...
Af Pawesome
Tak for hjælpen! Det bliver nok Panasonic'en, og så må jeg overbevise ham om at tilslutte noget ordenlig lyd.

Det ville være fedt, hvis der var andre der havde erfaring med denne model, der ville byde ind. Jeg har forstået at PeterD er meget glad for den, men kan det virkelig passe at det bedste 32" TV til 3000 kr. koster 1700 kr. :p

Det er denne model det drejer sig om: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -tx-l32c5e
Af Mysen
Nej, men PeterD tror, ALT fra Panasonic vinder over ALT fra de andre mærker. Især den med sortniveau er helt på afveje, for der vil et VA-panel fra eksempelvis Samsung klart vinde over IPS panelet fra Panasonic

Du får kun et middelmådigt tv til prisen, og hvis lyd er en af de vigtigere faktorer, så har Philips og grundig nok det bedste omdømme indenfor entre-level segmentet.
Af Pawesome
Nu har jeg haft nogen til at kigge på Panasonic'en i butikken, og man kan altså se at det hakker når det panorerer. Så den bliver det ikke. Nu har jeg kig på denne her i stedet: Grundig 32VLC9141 http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... lc-9141-t2.
Selvom Gadeberg87 advarer mod Grundig? er der nogen der kan tale for/imod den?
Af Gonardo
Hvis det er ægte/gammel 100Hz måle metode, fremfor 100Hz CMR/PMR så vil jeg ikke være bange for at købe det...skulle være god lyd Grundig har engang set nogle test fra Norge...prøv evt. at googel det...i gamle dage sad der Philips billedrør i Grundig...så måske sidder der IPS panel i fra LG/Philips ;) som jeg vil mene er bedere end Samsung og Sony pga.
betragningsvinklen :)
Af THM
Pawesome skrev:Nu har jeg haft nogen til at kigge på Panasonic'en i butikken, og man kan altså se at det hakker når det panorerer. Så den bliver det ikke. Nu har jeg kig på denne her i stedet: Grundig 32VLC9141 http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... lc-9141-t2.
meget muligt den grundig er bedre.
du kan dog ikke regne med hvad de ser i butikken. elgiganten er kendt for at sætte deres tilbudsvarer dårligt op og fodre dem med en undelig framerate så det hakker...
Af jones31
Gade hvorfor skal man holde sig fra grundig? De laver rigtig gode tv idag og de bruger samsungs paneler og kommer med LG paneller her efter sømmet hvor de også for passiv 3d og så har de nok den bedste lyd inde for fladskærme med Philips lige i hælene. 32vle8130 bedste 32 med lyd.

ja peter d snakket kun Panasonic hele tiden, men c5 et nok det bedste billigste tv du kan få idag. Samtidig så mener jeg at ips panel er bedre end det fra Samsung.
Deres led tv er rigtig lækre i år fra pana og god billedkvalitet.

Ellers kommer der også 32 lm340t til 2999,- i næste uge i giganten.
Af jones31
Pawesome skrev:Nu har jeg haft nogen til at kigge på Panasonic'en i butikken, og man kan altså se at det hakker når det panorerer. Så den bliver det ikke. Nu har jeg kig på denne her i stedet: Grundig 32VLC9141 http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... lc-9141-t2.

Det kan du roligt købe, har selv et i soveværelset. Godt billed og fornuftig lyd.
Af scaw
THM skrev: meget muligt den grundig er bedre.
du kan dog ikke regne med hvad de ser i butikken. elgiganten er kendt for at sætte deres tilbudsvarer dårligt op og fodre dem med en undelig framerate så det hakker...
Hvordan fodrer man sine TV med en underlig framerate så det hakker?

Er det pga. HDMI splitteren?