Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pekr
Hejsa

Jeg har forgæves forsøgt at opdatere firmwaren på mit ps64d8005 tv. Jeg har hentet filen fra Samsungs hjemmeside, pakket den ud (gør den selv når man kører exe filen)

Lagt folderen med filerne ud på en usbstick og sat den i usb 1. Men tv'et siger at der ingen filer er til at opdatere med.

Jeg har tidligere selv opdateret, og jeg mener det var på samme måde.

Vi fik skiftet mainboardet af Samsung for nogle mdr. siden, og siden der har vi ikke kunne opdatere. Så jeg tænker om jeg gør noget forkert, eller om det er fordi Samsungs nye mainboard er låst for opdateringer?

Venligst
Peter
Af noxity
Husk at formatere USB-stikket i FAT32
Af pekr
Ahh, det forklare måske hvorfor det ikke virker :-) Jeg må prøve det.

Thanks
Af pekr
Jeg har endnu ikke haft tid til at prøve. Men lover at vender tilbage her.
Af Niels A
Jeg har prøvet den nye software, det har ikke hjulpet på mine problemer, får besøg af Samsung teknikker igen.
Blot for nysgerrighedens skyld, hvad var årsagen til du fik skiftet mainboard?
Jeg har/har haft 2 tv magen til dit, fået skiftet mainboard 2 el. 3 gange og haft dem til rep 2 gange.
Af pekr
Hej Niels

Jeg fik skiftet mainboardet (det står der i hvert falde på min serviceseddel, var ikke selv hjemme da det skete) pga fejl på sat tuneren. Jeg brokkede mig også over "shifting black levels". Til sidst var det helt vildt som det skiftede.

Hvilke problemer oplever du?

Venligst
Peter
Af Niels A
Hej Peter

Jeg har efter sidste reparation haft problemer med pixelereing. andre problemer er dårlig internetforb, tab af forbindelse til ext. HDD samt buzzen/støj.
Alex fra servicecentergruppen var på besøg forleden, han skiftede mainboardet, der var monteret en kondensator på det nye. Pixeleringsproblemet er væk nu, tvet støjer så mere end det gjorde før. Vi fandt ud af at man på dette tv har valgt at montere wifi modtageren således at det støj der evt kommer fra kablerne kan forstyrre signalet, det blev lidt bedre hvis vi flyttede skærmen ud fra væggen (til gengæld blev støjen endnu værre) Nu vil jeg forsøge med en wifi repeater. Hvorvidt problemet med HDD er løst ved jeg ikke, problemet plejer at opstå efter et par uger.

Mvh
Niels
Af pekr
Hej Niels

Jeg oplever heldigvis ingen af dine problemer, men det er meget underligt at der kan være så meget forkel på de samme skærme.

Venligst
Peter
Af pekr
Fat32 afhjalp problemet.
Af Niels A
Det gjorde repeateren også.
Jeg købte en netgear dims til 314,- brugte 10 min. på installation, ser nu streaming 3D uden problemer.
Jeg har skrevet lidt med Servicecenter Gruppen, min ext. hdd sad lige bag mainboardet med alle kablerne, det kan være det der er problemet, så nu har jeg flyttet den lidt væk fra skærmen.
Jeg har oplevet at der mangler lyd på optagne film (CanalDigital) fik at vide at jeg skulle gå i menu-lyd-lyd.udst og ændre landet til Dansk, det fungerer bare, dejligt at have kontakt til support der ved noget :-)