Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbaggen
Hej, var nede i den lokale billedrørsforetning og kiggede lidt på fjernsyn og især et pana 55vt30 til 13000 kr, men det havde åbenbart stående med den samme dvd- menu kørende en del dage og det kunne ses da vi satte billede over på tv.

Så spørgsmålet er om dette burn in billede forsvinder hvis man renser med hvid støj ?

Eller skal man give de 15000 kr som et helt nyt koster?[/code]
Af THM
hvis kun du sparer 2000 så ville jeg købe nyt.
en demo med burn in skal koste noget mindre i min optik
Brugeravatar
Af MigSelv
En demo med burn in, glem det, det kan have stået med det billede i månedsvis ( eller blot en uge ). Du vil sikkert ikke få det burn in fjernet.
Af Squeak
En måde at fjerne burnin på er at tage det originale billede, invertere det (lave et nøjagtigt negativ) i photoshop eller lignende, og sætte skærmen til at vise det når du ikke ser på den. Tjek engang imellem hvornår den har fået nok og stop så.

Men kun 2000 kr. ned for en brugt model, der har stået og brugt dyrebare plasmatimer i en butik, og så ovenikøbet med brunin?!

Den er under halv pris værd, alene for det arbejde du skal lave for at udbedre skaden.

Personligt ville jeg ikke give en krone over 5000 for sådan noget "damaged goods", uanset hvor god skærmen har været til at starte med.

-Du skal muligvis leve med en hvis grad af burnin
-Du skal arbejde for at fjerne den
-Du får ikke glæden ved at pakke noget nyt op og vide nøjagtig hvad skærmen har været udsat for af mishandling
-Du får nedsat levetid og mindre start-lysstyrke hvis den har stået som demo længe

Der er 13000 alt alt alt for meget

Mit råd:
Hør om de vil gå meget ned i pris. Ellers glem det.
Af kbaggen
Tak fo råd!
oki, går nok efter et nyt så!