Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
Har installeret Plex Media Manager på min pc og valgt mappen hvor mine film ligger.

Problemet er at når jeg på mit LG 47LM660T går ind for at vælge input, viser den Plex to gange med to forskellige logoer.

Hvordan får jeg gjordt så det kun vises en gang?

Derudover opdeler Plex i en del forskellige mapper, selvom alle mine film ligger i en enkelt mappe. Kan man ikke fjerne dette, så bare alle film bliver vist på tv'et og ikke i alle de forskellige mapper?
Af dk9000
thg skrev:Har installeret Plex Media Manager på min pc og valgt mappen hvor mine film ligger.

Problemet er at når jeg på mit LG 47LM660T går ind for at vælge input, viser den Plex to gange med to forskellige logoer.

Derudover opdeler Plex i en del forskellige mapper, selvom alle mine film ligger i en enkelt mappe. Kan man ikke fjerne dette, så bare alle film bliver vist på tv'et og ikke i alle de forskellige mapper?
Heysa :)

Plex er et system du skal styre fra din server, dvs. at for at opdele og gør ting i selve programmet skal du ændre det via serverns browser interface.

så vidst mig bekendt burde der kun dukke ét logo op, men har du opdateret til den nyeste software ?

Edit: Du kan inde i selve tvet opdele om den skal vise nyeste tilføjet eller om den skal vise efter genre, årstal osv, der er et hav af muligheder :)
Af thg
dk9000 skrev:
thg skrev:Har installeret Plex Media Manager på min pc og valgt mappen hvor mine film ligger.

Plex er et system du skal styre fra din server, dvs. at for at opdele og gør ting i selve programmet skal du ændre det via serverns browser interface.

så vidst mig bekendt burde der kun dukke ét logo op, men har du opdateret til den nyeste software ?

Edit: Du kan inde i selve tvet opdele om den skal vise nyeste tilføjet eller om den skal vise efter genre, årstal osv, der er et hav af muligheder :)

Lige netop via interface i browseren, men der er jo stort set ingen indstillings muligheder og kan ikke forstå hvorfor den ligger dobbelt på tv'et - og så med to forskellige logoer... Men hvordan ændrer jeg på det?

Har nyeste version.

Det er netop de opdelinger af genre, årstal, sidst tilføjet mv. jeg ville undgå - ville bare helst have dem alle liggende sammen...
Af dk9000
thg skrev:
dk9000 skrev:

Lige netop via interface i browseren, men der er jo stort set ingen indstillings muligheder og kan ikke forstå hvorfor den ligger dobbelt på tv'et - og så med to forskellige logoer... Men hvordan ændrer jeg på det?

Har nyeste version.

Det er netop de opdelinger af genre, årstal, sidst tilføjet mv. jeg ville undgå - ville bare helst have dem alle liggende sammen...
Hvis du gerne vil have den opdelt så du ser alle film så bare ta den der hedder All vidios :) det har jeg hvertfald en der hedder på stortset alle mine platforme :) så du burde os have det ;)

Nå men inde i selve tvet har du en app der hedder medialink og en der hedder smartshare. plex er en del af begge og jeg mener du kan fjerne medialink så du får det væk fra dit smartcard under menuen :)
Af thg
Kan godt se der er både SmartShare og MediaLink, men kan ikke rigtig se jeg kan fjerne nogen af dem?

Hvad er forskellen på dem?
Af lgowner
SmartShare er gruppen af delings funktioner på 2011 modellen, og medialink er PlexApp delen alene.

under smartshare findes snart også deling af billed til andre enheder som understøtter widi teknologien. du kan vist allerede finde dette til PC fra Intel under WiDi drivers og apps.

(sån er det med smartshare/medialink på 2011 modellen)