Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af droner
Hej,

Jeg overvejer at købe denne eksterne harddisk:

Westerm Digital Portabel Ekstern Harddisk 1TB

Er der nogen, der har erfaring med den? Jeg er lidt bekymret for om den kan køre når den nu er på 1TB? Er det bedre at tage en på 500GB?
Af Supergris
Det lyder umiddelbart, som ét af de dummeste spørgsmål, jeg har hørt, med mindre, der er noget, jeg ikke har fanget?
Hvorfor skulle en HD på 1 TB ikke være lige så god, som en på 500 GB, udover at der er dobbelt så meget plads????
Forklar venligst...
Af droner
Så kan du jo tage prisen for et af de dummeste svar O_O

Problemet er, at nogle har givet udtryk for at 1TB er for meget til en ekstern harddisk uden strømforsyning, hvilket giver en dårligere performance. Om det stadig er tilfældet ved jeg ikke, men det håber jeg at få svar på.
Af snpoulsen
Generelt set, er der som sådan ikke noget der siger, at en harddisk på 500GB skal yde bedre end en på 1TB.
Så i forhold til dit spørgsmål, var Supergris svar ganske passende!!

For eksterne harddiske uden seperat strømforsyning gælder, at der altid vil være et dyk i ydelsen, eftersom den vil trække strøm fra samme kabel som den overfører data med. Det gælder uanset størrelsen

For eksterne harddiske med seperat strømforsyning gælder, at de oftest vil opleves som hurtigere end dem uden seperat strøm, men at selve harddiskens specifikationer selvfølgelig kan begrænse ydelsen.

Dit spørgsmål er dårligt stillet, for du har ikke givet alle de info der er nødvendige. Hvorfor skulle den være dårlig? Pga. ydelsen? Hvilket parameter der? Læsehastighed, skrivehastighed, søgetider,strømforbrug, overførselshastigheder, interfaces?

Giv lidt flere info, så får du et bedre svar
Af snpoulsen
Og forresten - er det virkelig den korrekte kategor du har sat den under? Fjernsyn?

Hvilket bringer endnu et spørgsmål op? Hvad skal du bruge den til? Backup, optagning/afspilning, heftig billedredigering?
Af Stein
Hans spørgsmål er ikke dumt , men jeres svar er.
Ja du kan risikere at få problemer med strøm , ikke alle USB leverer nok power , derfor har flere de medfølgende kabler 2 stik , hvor du i mange tilfælde skal bruge begge.

Stein
Af droner
Jeg erkender, at jeg godt kunne have skrevet flere oplysninger.

Harddisken skal bruges til at optage på mit Samsung D8005-tv. Det er netop bekymringen om der er "strøm nok", der er baggrunden for mit spørgsmål. Om det har noget med størrelsen på harddisken at gøre er jeg nemlig i tvivl om.

Har I nogen erfaringer med eksterne harddiske, der er gode til dette formål?
Af Supergris
Spørgsmålet er skrevet så mangelfuldt, at det ikke giver nogen som helst mening, derfor spørger jeg til, om der er noget, jeg ikke har fanget, så ikke så " dumt " endda...
Af Gonardo
Kan ikke se hvorfor der skulle være et større strøm forbrug på 1Tb fremfor en på 500Gb, jeg bruger kun WD 2Tb med ekstern strømforsyning. Om jeg har et eller to kabler tilsluttet min HD betyder ikke noget for mig.