Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sally
Hejsa!

I forbindelse med at jeg vil anskaffe mig en 3D-fladskærm ind til mit soveværelse næste år, har jeg brug for en grundig vejledning.

Den 3D-fladskærm jeg skal have, skal primært bruges til visning af BlueRay i 3D og DVD-film.
For at det kan lade sig gøre, skal jeg trække et ekstra kabel fra stue til soveværelse via et t-stik (splitter).
Mit mørke soveværelse ligger mod øst-siden, hvilket betyder, at jeg kun får solen ind om morgenen.

Jeg har gjort brug af jeres site ved, at jeg først har læst jeres TV KØBSGUIDE og GUIDE TIL DET BEDSTE 3D FLADSKÆRMS-TV. Efterfølgende har jeg logget mig ind som bruger, hvor jeg har fået besvaret nogle spørgsmål til sidst-nævnte guide.

For at kunne danne et overblik over nogle af de fundne tekniske instanser, vil jeg til at begynde med fortælle, hvad YouSee (min udbyder) har anbefalet, der ses som flg.:
• Full HD (= indgangssignalets opløsning på de 10801)
• MPEG4
• DVB-C tuner (cable)
• Indbygget CA modul

På jeres site, har jeg fået svar på flg.:
• Plasma
• Aktiv 3D
• Samsung (3D-billedkvalitet)

Det, som til stadighed volder mig problemer er:
• Skærmstørrelsen i forhold til en siddeafstand på 2,5 m?
• 100 Hz?
• Sikring af korrekt gengivelse af lysstyrke, farvegengivelse og skarphed?
• YouSee Ready eller ej?
• Når indbygget stik til høretelefoner er et MUST HAVE?
• Hvor højt kan foden til en 3D-fladskærm justeres til?
• Gør jeg klogt i at vente på en nyere og forbedret teknologi?

Jeg ser frem til jeres respons.

Med venlig hilsen
Sally
Brugeravatar
Af MigSelv
Foden på et tv er fastmonteret, derfor ingen mulighed for højdejustering.
Af Supergris
Lad være med at tage bekymringer på forhånd, og vent med at tage stilling til køb, når det er aktuelt. Markedet og tilbuddene ændrer sig mange gange inden 2013.
Næsten alle nye tv opfylder de krav du stiller. Mht. skærmstørrelsen, så kan det næsten ikke blive for stort, så vælg det, du har råd til. 60 " er ikke for stort med en siddeafstand på 2,5 m., så der er faktisk frit valg på alle hylder i 2013...
Lad være med at spekulere mere. Vælg blot et af de tv, der bliver anbefalet, hvor du synes om designet ( bare lad være med at vælge for lille, specielt hvis du er vild med 3D ), så bliver du sikkert mere end tilfreds om et lille års tid. :)
Af Sally
Hej Supergris og MigSelv!

Tusind tak for Jeres respons, det er jeg rigtig glad for!

I går var jeg en smut inde i FONA, fordi jeg fik en umodståelig trang til at få afprøvet den her viden af samtidig med, at jeg fik mig noget af en overraskelse.

På trappen op til udstillingen af fladskærme, så jeg som det første den nye SONY FLAT TV KDL55HX855.
Det, som jeg blev overrasket over, var den helt unikke billedkvalitet, der ikke skar mig i øjnene med 3D-brillerne til trods for, at det var en LCD-skærm, der stod bagerst i et afdæmpet lokale.
Det har så også fået mig til at overveje, om LCD ikke vil være den rigtige løsning fremfor plasma, når det kommer til visningen af 3D?

Jeg ser frem til Jeres respons.

Med venlig hilsen
Sally
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du prøvet 3D på en plasmaskærm? Så længe det stadig er aktiv 3D, så performer plasma klart bedst.

Hvorfor kigger du overhovedet på skærme nu hvis købet er mere end 6 måneder væk. Uden at skulle lyde provokerende, så virker det lidt som spild af tid at sætte os på detektivarbejde over noget der har ændret sig alligevel når du er klar til at købe.
Af PhDream
Torben Rasmussen skrev: Hvorfor kigger du overhovedet på skærme nu hvis købet er mere end 6 måneder væk. Uden at skulle lyde provokerende, så virker det lidt som spild af tid at sætte os på detektivarbejde over noget der har ændret sig alligevel når du er klar til at købe.
Helt enig.

Der er så meget, der kan ændre sig - dit liv & økonomi, den globale økonomi, markedet for tv, osv. Med alle de usikre faktorer, hvorfor overhovedet spekulere på tv køb nu? Hvorfor kigge på modeller, som måske ikke er at købe om 6 mdr.?

Du skal dog have ros for, at du har gjort dig nogle grundige overvejelser, i modsætning til mange andre, som skriver "Jeg skal have et tv på 46"-50" til 5000 kr. Hvad er det bedste?".