Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Jeg har købt et nyt Samsung smart tv, og har lidt problemer med lyden.

Mit setup :
Yousee STB og PS3 går ind i forstærker (SAMSUNG HW-C700B)
Og et enkelt hdmi out går op i tv'et.

Det virker fint, men nu har jeg jo fået smart hub, og vil gerne have lyden derfra ud gennem surround-højtalerne.

Jeg synes at have slået ARC til på receiveren men der sker stadig ikke noget?

Et andet problem (som måske kan løses ved at indstille alle remotes til smart touch) er at når jeg bruge smart hub, skifter den input på min receiver fra hdmi2 til optic3?

Nogen der har erfaring med noget af dette?

På forhånd tak fra en hifi noob ;)
Af JonesDK
Har du sat HDMI OUT fra forstærkeren til HDMI (ARC) på tv'et? Det er typisk HDMI port 2 som er ARC porten. Sådan er det også på mit Samsung PS51D8005.
Af Paul Sønder
Tak for svaret.

Ja jeg har sat hdmi fra forstærkeren i HDMI (ARC) i fjernsynet.

Der var en alm. HDMI, MHL og ARC at vælge imellem.
Af JonesDK
hm, det var spøjst. Det burde ellers virker så. Sådan er mit system forbundet og når jeg skal ha' lyden via. Smart Hub'en, så skifter jeg blot lydkilden på forstærkeren til ARC.
Af Paul Sønder
Ok.

Men skal man selv skifte?

Man kan ikke få den til at gøre det automagisk?

Det er selvfølgelig fint nok, hvis jeg kan få den til at virke på den måde, men kunne godt tænke mig man ikke behøvede at skifte noget selv.

Jeg må lige hjem og tjekke at hdmi sidder rigtigt sted.

Tak for svaret :)
Af orm08
Har du checket at dit HDMI kabel er version 1.4 eller sener, ellers understøtter detikke ARC
Af Paul Sønder
Nej det har jeg faktisk ikke.

Står det på selve kablet?

Det er et ret nyt kabel, men det er selvfølgelig ingen sikkerhed.
Af THM
jeg får lyd fra mit g20 til lydsystem gennem et alm. billigt hdmi 1,3 kabel :s
Af orm08
Har aldrig prøvet om det virker med HDMI 1,3, men læste herinde at det skulle være 1,4 for at understøtte ARC

Mit kabel er nu ikke dyrt, det er fra Harald Nyborg :D
Af blackfalco
Hej. Jeg tror der en fejl får jeg ha også problemer med mit ny Samsung 64 t , kan ikke få lyden ud af tvet
Af Vindfeld
Husk at Anynet+ skal være aktiveret i tv menu...
Paul Sønder skrev:Det virker fint, men nu har jeg jo fået smart hub, og vil gerne have lyden derfra ud gennem surround-højtalerne.
Lyden fra Smart hubben kommer kun ud af det optiske kabel. Den er, af
en-eller-anden-grund, Ikke med i lyden fra HDMI. P*sse irriterende, hvis
du spørger mig.
Af Neustatt
Hej - jeg blander mig lidt i tråden med et spørgsmål, jeg har tilsluttet Mit samsung es 8000 / 8005 til min denon avr 3808 - med et optisk kabel, men jeg får ingen lyd ud. Er der noget jeg skal slå til på tv'et syntes ikke umiddelbart jeg kan finde noget ?
Af jones31
Neustatt skrev:Hej - jeg blander mig lidt i tråden med et spørgsmål, jeg har tilsluttet Mit samsung es 8000 / 8005 til min denon avr 3808 - med et optisk kabel, men jeg får ingen lyd ud. Er der noget jeg skal slå til på tv'et syntes ikke umiddelbart jeg kan finde noget ?

Du skal lige ind i lydmenuen på tv'et og ændre den til og køre lyd til ekstern højtalere.