Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja mit spørgsmål hvad forskellen er på disse to tv, udover prisen - hvor der er en 3000 kr. Ellers kan jeg umiddelbart kun se 800Hz mod 600Hz, men er det den reelle forskel, eller er den ene "bare" en billig model?
Af jones31
800 mod 600hz??? Du mener 800hz cmr mod 200hz cmr.

Hvilket er 200 mod 100 hz, billedet er langt bedre på 7005'eren. Tilbud på den hos computercity nu.
Af Heikoheiko
Jep overvejer nemlig et køb, jeg troede det var 800 Hz, men kan forstå det er det ikke... Hvordan er det lige det fungerer så?
Af 2 T ´er Uden H
Det er et spørgsmål om hvor mange panel teknologier de forskellige producenter er begyndt at indregne i deres egne Hz betegnelser.

De forskelloge betegnelser hedder:

CMR (Samsung), PMR (Philips), MCI (LG)

Det er feks ting som Local dimming og scanning/blinking backlight kombinerede med et 100/200hz interpolations system med kunstigt indsatte billeder der er med til at bidrage til de høje tal i deres eget regnestykke, såsom de 800hz CMR du så angivet.

Det er lidt til vildledning efter min menning, eksempelvis har philips 400hz PMR på deres lav pris 4506 model, hvorimod Sony har deres eget XR 200hz på ex720 og 723 og den håndterede efter min menning bevægelse og sport bedre end philips model, den eneste forskel lå bare i philips havde valgt at indregne responstid også for at få det høje Hz tal i betegnelsen.

Så det korte og det lange er efter min menning at hz ikke er en afgørende ting man skal dømme udfra når man køber tv.