Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som overskriften lyder, så skal jeg have nyt TV.
Det skal være over 40". Gerne 46-47", men bare i omegnen af 46", altså det må gerne være større eller mindre.
Mit pris niveau er lidt specielt i det at jeg helst ikke vil give mere end 5000-7000 kr for det, men jeg kan overskride prisen, hvis der er en særlig model som I kan anbefale.

Det jeg umiddelbart har tænkt mig er at mit TV skal være centrum for alle mine enheder forstået på den måde at den skal bruges til flere ting.
Mit setup vil være sådan at jeg har en receiver hvor PC, PS3 og så selvfølgelig TVet vil være koblet til. Så TVet vil blive brugt til kabeltv, spil og film via både PC og PS3. Derfor skal TVet selvfølgelig både kunne håndtere 1080p og 1:1 pixels.

Så vidt jeg har forstået er plasma ikke så godt til almen PC brug p.g.a risikoen for burn-in o.s.v, men hvis andet er tilfældet er jeg selvfølgelig åben over plasma, da det virker som om der er mange fordele samt fornuftig pris per tomme.

Jeg er lidt i tvivl om jeg kan bruge Smart TV funktioner til så meget, når jeg har PCen koblet til, men det skader selvfølgelig ikke at de er der.
Mht. til 3D, så er det ikke must, men det ville være rart at have muligheden.

Som I nok kan forstå, så behøver højtalerne ikke være særligt gode, da jeg har 5.1 surround lyd.

Jeg kunne også godt tænke mig PVR/optage muligheder, men det er ikke et must, men det ville være meget praktisk at kunne optage et program mens man bruger computeren (læste at man ikke kan se TV samtidig, men antager at man sagtens kan bruge TVet over HDMI mens man optager)

Jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg ville foretrække at der HDMI 1.4 med Audio Return Channel, så det kræver færre kabler, men hvis ikke, så skal der var en optisk udgang, da jeg ellers ville skulle nøjes med de indbyggede højtalere.

For at opsummere så skal den fungere særligt godt til PC mht. billede og ift. spil og samtidig klare tv m.m fornuftigt.

Til slut, så kan jeg fortælle at jeg nok køber TVet i Elgiganten indenfor 2-3 uger tror jeg.

Bare skriv hvis der er noget jeg har glemt (i det ellers meget lange indlæg) at tage højde for :)