Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sputnik
Er der nogle erfaringer med at handle fladskærm i udlandet, f.eks. Tyskland ?

Her tænkes der især på garanti, er der som på kameraer int. garanti på TFT skærme ?

Umiddelbart har jeg observeret at der er ca. 15% sparet ved at købe i Tyskland. Kender dog ikke ikke pt. til om der kan spares noget ved at handle i f.eks. Sverige, hvor man giver ca. 0,80 for en Svensk krone ?

Thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville kontakte den pågældende producent og forhøre mig om deres garantier dækker det samme når der købes udenlands. Husk dog lige på at hvis garantien følger købslandet, så har f.eks. Samsung ikke længere 0-pixelgaranti på nogen af deres modeller. Det er ret specifikt for Danmark.
Af sputnik
yakken skrev:Jeg ville kontakte den pågældende producent og forhøre mig om deres garantier dækker det samme når der købes udenlands. Husk dog lige på at hvis garantien følger købslandet, så har f.eks. Samsung ikke længere 0-pixelgaranti på nogen af deres modeller. Det er ret specifikt for Danmark.
Tak for feedback. Den der 0-pixelsgaranti, gælder den alle Samsung's TFT skærme, og ved du hvorfor de ikke har denne garanti, når andre har ?

Thomas
Af velsing
Efter at have sværmet rundt på nettet i to-tre måneder, har jeg for et par minutter siden bestilt den spritnye Eizo S2411W hos F&M Shop i Tyskland. Det tog to minutter, og jeg skulle ikke engang have dankortet frem da jeg betaler ved modtagelsen.. Formeddelst 8.653 inkl. transport (med UPS), ifølge dagens euro-kurser. Det er godt 1.200 mindre end den billigste S2410W (forgængeren) herhjemme, og Eizo reklamerer med en generel 5-års garanti på alle deres produkter i hele verden, så jeg vurderer at det også gælder selvom jeg køber i Tyskland.

Jeg har valgt en hvid, og lover en lille anmeldelse så snart den er her...

:( Bare postmanden snart kommer..
Af Niels
Ved at købe i Danmark har du jo også returretten i 14 dage. Den har man jo ikke i udlandet, så vidt jeg ved.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
sputnik skrev:Tak for feedback. Den der 0-pixelsgaranti, gælder den alle Samsung's TFT skærme, og ved du hvorfor de ikke har denne garanti, når andre har ?

Thomas
Undskyld det sene svar. Nej, 0-pixelgarantien gælder ikke alle deres skærme, som du også kan læse af vores omfattende opsummering af pixelfejlspolitikken for hver enkelt producent i denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&