Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Inside
Står i den situation at jeg har fået pengene igen for mit 50" Panasonic VT30 og nu skal have fundet en værdig afløser til mit ellers gode fjernsyn. Var en af de uheldige som begyndte at opleve store problemer med image retention og senere burn-in på TV'et (efter næsten 1 års brug) hvilket førte til at jeg til sidst fik pengene igen.

Jeg har fået opbygget følgende kritikpunkter som irritere mig ved plasma:
  • - Følsomme overfor burn-in
    - Dyre i drift i forhold til LCD
    - Irriterende høje buzzinglyde
    - Blæserstøj
Så nu står jeg og skal beslutte mig for, om VT30 er mit sidste plasma TV (har haft Pana PZ70, G10, X20, VT30), og jeg derved skal prøve et LCD/LED TV i stedet for. Har været ude og kigge lidt idag, men synes langt fra at modeller som Panasonic DT50 og Samsung ES8005 kan producere ligeså naturlige farver og dyb sort som VT30eren kunne. Men nu var ingen af fjernsynene indstillet særlig godt så ved ikke hvor repræsentativt LCD billederne var.

Har læst lidt om Panasonic WT50, og lyder til at den får meget ros med på vejen. Nogen der har set den i virkeligheden og ved hvordan den gør sig i forhold til VT30/50?

Eller skal jeg satse på at Panasonic har løst burn-in, buzzing og blæserstøj problemerne på VT50?
Af Mysen
Mærkeligt at du ikke synes om sortniveauet på DT50 eller ES8005, for i en butiksbelysning er den sorte da meget dybere på en af disse end på VT30. Dette gælder især for Samsung'en

Du skal ikke satse på en lydløs VT50, men du skal overveje, om lydgener og at du skal passe på burn-in er det lidt dårligere billede værd.

WT50 er næppe meget anderledes end DT50, så hvis du kan acceptere de lidt skæve farver og den noget ringere sortgengivelse om aftenen, så kan du glædes ved, at den er dybere i dagslys, at den er stort set lydløs og at fastbrænding af billedet er højst usandsynligt...
Brugeravatar
Af Inside
Mysen skrev:Mærkeligt at du ikke synes om sortniveauet på DT50 eller ES8005, for i en butiksbelysning er den sorte da meget dybere på en af disse end på VT30. Dette gælder især for Samsung'en

Du skal ikke satse på en lydløs VT50, men du skal overveje, om lydgener og at du skal passe på burn-in er det lidt dårligere billede værd.

WT50 er næppe meget anderledes end DT50, så hvis du kan acceptere de lidt skæve farver og den noget ringere sortgengivelse om aftenen, så kan du glædes ved, at den er dybere i dagslys, at den er stort set lydløs og at fastbrænding af billedet er højst usandsynligt...
Jeg undre mig også over, at jeg ikke synes LCD'erne var bedre til sort i Fona's belysning. Men kan det være fordi der er slået local dimming fra eller noget andet?

Men tak for input!
THM skrev:her er en test af wt50 :)
http://www.avforums.com/reviews/Panason ... eview.html
Perfekt, har glædet mig til et review fra dem. Tak for linket!
Af dwp
hvorfor skifter du tv så tit
Brugeravatar
Af Inside
dwp skrev:hvorfor skifter du tv så tit
PZ70 havde ikke dvb-c tuner, så det var ret naturligt at købe G10'eren for at kunne se digitalt TV/HD. X20'eren er i soveværrelset og VT30'eren er så lige blevet refunderet pga problemer. Så ikke fordi det er så vildt :)
Af dwp
okay bare i orden