Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Min pana fj.betj. ser ud til at være stået af. Men inden jeg køber en ny, så tænker jeg...Den bruges i bund og grund ganske lidt. Jeg har YouSee box, så pt. bruger jeg kun Pana fj.betj til at tænde og skifte AV indstillinger fra HDMI1 når jeg ser TV til forskellige indstillinger ved DVD, Blueray og PS3.

Er der nogen der ved om fj betj. til Samsung YouSee boxen kan bruges til at tænde tv'et når det er pana?

Eller er der en der har et forslag til en ny fj. betj som kan betjene pana tv og samsung box...evt. også DVD og PS3 (er dog mindre vigtigt).

Hvis jeg køber en universal fj. betj. følger der så koder med så jeg kan indstille, eller skal jeg finde diverse gamle manualer frem?

Har fundet denne:
http://www.avxperten.dk/diverse/univers ... )-sort.asp
Fin pris...gider ikke ofre en formue på en fj. betj...men modtager gerne gode råd om andre remotes.

Dbh. Martin
Af Skærmtrolden
Gammelt indlæg, så ved ikke om det stadig er aktuelt... Men Logitechs Harmony kunne være et bud.

De er baseret på en database, der indeholder rigtig mange enheder, som man så downloader og overfører til sin remote via et dedikeret Logitech software. Man skal dog være forberedt på at bruge noget tid på det, især hvis man vil have det helt perfekt.

På dette link, kan du kontrollerer om dit grej er i Logitechs database: http://myremotesetup.com/EasyZapper/New/Main.asp

PS3'en kører med Bluetooth, så hvis du vil styre den fra en Logitech remote, har du også brug for Logitechs IR->Bluetooth adapter for PS3. Den kan findes til 2-300 kr. Det billigste jeg har set, er hos fcomputer.dk.

Logitech har mange modeller, umiddelbart vil jeg foreslå du ser på 600'en. Den er mage til 650'en, men har "kun" sort/hvidt display og koster derfor kun ca. det halve, kan findes til ca. 300 kr. Displayet er godt, da det kan tilpasses eventuelle special knapper og 600/650 har også farveknapperne (blå/rød/gul/grøn). Disse mangler ofte på topmodellerne.

Harmony 600/650 kan styre op til 5 enheder. 700'en kan styre op til 8 og koster ca. 600, incl. genopladelige batterier (de andre leveres med alkaline, men fungerer fint med genopladelige AA)