Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!
Er i tvivl om, om jeg skal beholde HX'eren.
Eneste forskelle jeg kunne finde er følgende:

NX:
-Gorilla glass+monolith design
-Indbygget WIFI
-Luminansforhold 75%
-MotionFlow XR 200, X-Reality

HX:
- WIFI via dongle
-Luminansforhold 68%
-MotionFlow XR 400, X-Reality PRO

Elgiganten har HX på tilbud til 6800(Normalt 10000), hvorimod NX koster knap 8000. Jeg synes dog bedst om designet i nx, og det virker ikke rigtig som om billedkvaliteten er bedre i HX, selvom den normalt er dyrere....Nogen input?
Sune
Af sunenj
Ja, men på papiret kunne jeg kun se de forskelle jeg beskrev ovenfor. Og jeg synes de lyder ret ubetydelige; den slags ting virker de desuden normalt ikke så begejstrede for her på flatpanels (slås ofte fra alligevel).
Sune
Af sunenj
Forskellene er fundet vha sammenligning på sony.dk

Sune
Af THM
jeg ville ha det jeg havde bestilt.
de er sikkert ca. lige gode. har dog selv mest fidus til nx720/23 som jeg også syntes er pænest. den er anmeldt på enten avforums eller hdtvtest
Af Mysen
Teoretisk set skulle HX'eren være bedst. Den kører med en anden billedbehandlingsmotor, men hvor stor en betydning den har, skal jeg lade være usagt.

NX723 er dog kønnere at se på.
Af JesperKeller
Tja egentlig så er NX720'eren LANGT pænere at se på, men samtidig har den et ringere billede.
Den bruger samme billedemotor som den mindre model EX720, som blev testet som en fantastisk skærm, her på Flatpanels.dk

Jeg havde personligt selv beholdt NX720'erne, simpelthen af den årsag at du har fået en dyrere skærm og den har et utrolig flot design :D - men på den anden side, får du bedre skærm af HX720'eren.
Af orm08
Hvis NX'eren var med aluminium skinnen med indbyggede højtalere ville jeg tage den.
Af sunenj
Ja det centrale spørgsmål er jo nok om jeg i praksis ville kunne se forskel på billedkvaliteten mellem HX720 og NX720. Jeg tror ikke det er meget, og vi vælger derfor NX pga designet...som er noget lækrere for NX.
Tak for jeres input!
Af skaerrebech
hvis det er design du vil have skal du tage en nx723. vi har en 52hx900 og en 40nx723 og jeg kan selvfølgelig se stor forskel i størrelsen når jeg går fra stuen og til soveværelset men udover dette er der ikke betydelig forskel i billedkvalitet fra vores hx til vores nx. men hvis du vil se 3D film så ville jeg klart anbefale HX da de er en del hurtigere.