Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmus_ap
Hej jeg står og vil købe nyt tv og er lidt lost i markedet. jeg har selvfølgelig kigget på købsanbefalinger herinde, men synes der er mange modeller som er udgående og udsolgt. Jeg har på nuværende tidspunkt et 42 philips 9000 serie med ambilight som jeg egentlig er glad for, men synes 42" er lige lille nok. jeg vil gerne op på de omkring 55". :p

Jeg bruger mit tv til blu-ray, meget lidt ps3 spil og alm tv kiggeri.

Kravene er 3D, Smart tv, 50-55" og max 15000 ( gerne lavere, men man skal jo derop ad.)

Håber der er nogle der kan hjælpe :)

hilsen Rasmus
Af tomval
Hej Rasmus,

Jeg er fuldstændig i samme situation som dig, har samme tv som dig og vil gerne skifte til en ny 55".
Bruger Canal digital sattelit modtager med en Logitech multi fjernbetjening.

Jeg er blevet lidt varm på Sony´s modeller, har kigget på EX725 og HX755. Begge ligger under 15k som også er min smertegrænse. De fleste vælger jo Samsung som også er ret gode til prisen.

De ting jeg fokuserer på er følgende:

1. Strøm forbrug (HX755 er ret god A+)
2. Én fjernbetjening kan styre ALT (også lyd anlægget + evt. blueray afspiller)
3. Afspilning af alle typer MKV filer.
4. Support af HBBTV
5. Indbyggede tunere (S2, DVB-T).
6. God PVR funktion og timer optagelse via EPG.
7. Optagelse på en tuner og afspilning via en anden.

Der følger ikke 3D briller med Sony´s modeller, det skal man lige huske at lægge til prisen.

Mig bekendt understøttes HBBTV ikke officielt af Sony men jeg har set et tysk youtube klip som demonstrerer at selv et Sony EX725 kan HBBTV.
Af Sjavse
Rasmus_ap skrev:Hej jeg står og vil købe nyt tv og er lidt lost i markedet. jeg har selvfølgelig kigget på købsanbefalinger herinde, men synes der er mange modeller som er udgående og udsolgt. Jeg har på nuværende tidspunkt et 42 philips 9000 serie med ambilight som jeg egentlig er glad for, men synes 42" er lige lille nok. jeg vil gerne op på de omkring 55". :p

Jeg bruger mit tv til blu-ray, meget lidt ps3 spil og alm tv kiggeri.

Kravene er 3D, Smart tv, 50-55" og max 15000 ( gerne lavere, men man skal jo derop ad.)

Håber der er nogle der kan hjælpe :)

hilsen Rasmus
Hvis Wupti snart har flere tilbage på lager, så er dette klart det bedste køb til cirka 15.000kr.
Du får Samsungs topmodel i 64 tommer med alt hvad du kan tænke dig til af 3D, Smart Tv og andre features.
--> http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... D8005.html
Af Rasmus_ap
Hej :)

Jeg har godt læst lidt oom HBBTV. det ville da helt sikkert være en fordel, hvis der ikke kommer til at gå år inden det bliver aktuelt. Når man giver de penge for et tv vil man jo gerne ha det holder lidt tid :)

Jeg har kigget lidt på de 2 modeller og synes EX725 ser meget interessant ud. ( også prisen på ca 11000 ) og designet er jeg også helt tosset med.

Det jeg ikke er tosset med ved samsung er det tilbagevendende problem med clouding. jeg synes jeg har hørt flere brokke sig over det.

Mht fjernkontrol ville jeg gerne ha jeg kunne bruge en tab/smartphone. Jeg ved ikke om det er muligt med sony, og om det har Wifi.

jeg ser tv via stofa så jeg har ikke de store problemer med tunere.

venlig hilsen

Rasmus
Af Rasmus_ap
jeg er ikke tosset med plasma desværre.

hilsen Rasmus
Af tomval
Man kan spare 1000 Kr. ved at vælge EX723 istedet for EX725 hvis man ikke behøver S2 tuneren.

Og man godt styre TV´et med en smart phone ifølge Sony´s hjemmeside.

I øvrigt læste jeg et eller andet sted at Samsung har reduceret clouding problemet vha. en software opdatering, så man skal nok ikke basere sin viden på alt for gamle anmeldelser.
Af Rasmus_ap
Ok. ja så kan jeg godt se man ikke skal udelukke UE55D8005. Det koster jo godt nok lidt mere.

Jeg er lidt lun på Sony, men jeg tror jeg må ind i det nærmeste sony center og se om de har et til at stå, så man kan se det i action.
Af lennon
Rasmus_ap skrev:Ok. ja så kan jeg godt se man ikke skal udelukke UE55D8005. Det koster jo godt nok lidt mere.

Jeg er lidt lun på Sony, men jeg tror jeg må ind i det nærmeste sony center og se om de har et til at stå, så man kan se det i action.
Jeg ville nok også gå efter Sonyen .Tvivler på, at clouding kan elimineres via ny firmware . Problemet skyldes jo kantbelysningens begrænsninger.
Men ellers enig i, at skal man ha noget synligt bedre ( film og sport) i prisklassen, så er der ingen vej uden om plasma .
Af xcardman
clouding problemet vha. en software opdatering

det kan overhovedet ikke lade sig gøre, så man skal ikke tro på alt hvad man læser

i 55 tommer led, klart en med local dimming
men koster også lidt mere
hvis det absolut skal være led, billedekvalitet pr krone er noget dyre
så det man spare i strøm bliver ikke tjent hjem
Af PhDream
Må også melde mig ind i koret her. Man kan ikke løse et hardware problem, som clouding jo er, vha. en software opdatering.

Man kan måske mindske den mængde lys, som skærmen udsender, vha. en FW opdatering. Derved vil det se ud som om clouding er blevet mindre, men det maskerer bare problemet.
Af jones31
Jeg ville også klart vælge 55lw980w som er på tilbud i næste uge. Hvis man lige ville give den ekstra 1000. 7 par briller med fra start og med dal gang til ps3. Min mening det bedste tv til omkring jeres budget.