Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af phe
Hej

Jeg havde egentlig bestemt mig for at købe et Samsung 55D8005 LED TV, men kan se at der nu er kommet nye modeller. Den tilsvarende nye model 55ES8005 synes jeg er for dyr, da jeg godt kan undvære stemmekontrol, ansigtsgenkendelse mm. Men modellen 55ES6535 koster nogenlunde det samme som 55D8005, så ville dette være et bedre valg?

Mvh
Peter
Af jones31
phe skrev:Hej

Jeg havde egentlig bestemt mig for at købe et Samsung 55D8005 LED TV, men kan se at der nu er kommet nye modeller. Den tilsvarende nye model 55ES8005 synes jeg er for dyr, da jeg godt kan undvære stemmekontrol, ansigtsgenkendelse mm. Men modellen 55ES6535 koster nogenlunde det samme som 55D8005, så ville dette være et bedre valg?

Mvh
Peter

Jeg ville nok hellere vælge 55lw980w som koster 16999 i giganten i næste uge. Hvilket er en god pris.
Af phe
Jeg har nu læst testen af både Samsungs LED 55D8005 og LG 55LW980W, som du anbefaler. Det ser umiddelbart ud til at begge har fremragende billedkvalitet, men Samsungs SMART TV er bedre end LG's. Hvorfor ville du foretrække LG?
Af lennon
Samsung er kantbelyst, - hvilket har afstedkommet backlight bleeding problemer .Værst hvis man ser TV i dunkelt stuebelysning = ideel belysning .
LG ´en er baseret på en helt anden teknologi med belysning i zoner bag på panelet .Nogle mener at den har for få zoner hvilket også giver ujævn belysning - dog knap så dramatisk som Sammsungs .
Vil du helt undgå disse problemer må du over i plasma, som har bedre overall billede, men til gengæld ofte døjer med buzz(summen).
Af jones31
phe skrev:Jeg har nu læst testen af både Samsungs LED 55D8005 og LG 55LW980W, som du anbefaler. Det ser umiddelbart ud til at begge har fremragende billedkvalitet, men Samsungs SMART TV er bedre end LG's. Hvorfor ville du foretrække LG?

Da jeg synes 980w har bedre billed end 8005 og så har samsung haft alt for mange fejl på deres d8005. Smart tv'et kommer jo an på hvor meget du vil bruge det. Det er samsung og LG der har den bedst platform med smart tv.
Af phe
Tak for jeres forklaringer og anbefalinger. Jeg vil nu lige overveje en ekstra gang inden jeg beslutter hvilket TV jeg vælger.