Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg vil først og fremmest gerne takke Rasmus (og hvem der evt. måtte have bidraget) for at skrive alle de fremragende artikler. Jeg er gået fra at vide intet om fladskærme til at vide en del om de forskellige panelteknologier takket være disse tests og tekniske forklaringer.

Jeg har nemlig besluttet at skifte min 19" CRT-skærm ud med en fladskærm. Det har dog været en skuffelse at sande, at man åbenbart ikke i én og samme skærm kan få både en fremragende billedkvalitet med brede betragtningsvinkler og hurtige responstider til spil. Men jeg bliver nødt til at prioritere det sidste, så valget er vist faldet på en Viewsonic VX922 for mit vedkommende.

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide noget mere om, hvad forskellene mellem Viewsonic VX922 og Samsung 931C, som koster godt 650 kroner mere, er. Om man får noget for de ekstra penge i Samsung-skærmen. :) Når jeg lige spørger til disse to skærme, skyldes det, at jeg har fået indtryk af, at de er i topklasse på markedet hvad angår gamerskærme i 19"-størrelse...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har puttet deres nye CCFL baggrundsbelysning i 931C, som gør at farvespektret er lidt bredere, men samtidigt er farverne også blevet lidt mere upræcise. Som du kan se af testen her på siden, så fremviser den godt nok et ret bredt spektrum, men præcisionen er ikke helt optimal. Det er denne nye BG-belysning der er skyld i prisforskellen - og så ligger Samsungs skærme prismæssigt generelt en lille smule over en tilsvarende model hos Viewsonic.
Af Zrednaz
Ok...

Samsung har også en bedre pixelfejl-garanti, ikke? Det er måske også værd at tage med.
Følger der DVI-kabler med til de to skærme? Min CRT-skærm har sit kabel fastmonteret, men jeg ved ikke om tiderne har ændret sig. ;)
Af Zrednaz
Ok, for lige at svare på mit eget indlæg.. :D

Der følger både VGA- og DVI-kabel med til VX922. Og det lader ikke til, at pixelgarantien på Samsungs 931C-skærm er bedre.