Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har forsøgt at søge herinde, men der bliver kun talt om selve modellen, ikke nogen der har haft problemer med det. Ved ikke om det er godt eller dårligt? ;)

Nå men historien er som følger, vi har købt det her tv igår i elgiganten. Vi får sat det op og er ret imponerede over kvalitet på lyd og billede. Men under sortering af kanaler og omdøbning så oplever jeg flere gange at skærm/lyd "genstarter", hvor den går ud i cirka 10 sekunder og kommer så retur som intet var hændt. Vi sætter en blueray film på via ps3 som er sat til via HDMI og der er ingen problemer i de cirka 2 timer vi ser filmen. Vender retur til at se normalt analogt tv og så begynder det igen. Vi har tv via yousee, som kommer ud som en gammel antennestik i væggen, det er vel derfor det analogt signal(er mit gæt? men er ikke sikker). I løbet af igår aftes genstarter tvet i hvert fald de første 50 gange mens vi sidder og ser det, altså uden at overhovedet røre remoten. Men det sker også nogen gange når man skal ind i indstillinger og lign. Her til morgen tændte jeg tvet kl.9 og på den første time var der nok en 10 genstarts og har siden talt 22 flere og kl. er nu 11.15.

Så er der nogen derude som har været ude for lign? Og hvad har i gjort? Byttet tv'et? Skal også lige nævnes vi har selvfølgelig opdateret softwaren i tvet som der blev anbefalet på philips eget forum. Det er enormt frustrende at sidde med et helt nyt tv som har en fejl :(

Sidespørgsmål: er der nogen der ved hvorfor vi ikke kan få nogen digitale kanaler frem via vores yousee kabel? Vi har som skrevet ingen boks, det kommer ud af væggen som et gammelt stik.. Skal vi ha en boks/omformer eller lign. for at få digitale kanaler? Vi betaler for fuld pakken og så burde vi vel også kunne se HD kanaler :)
Af Chaui
Hvad vælger i når i søger efter kanaler ? og taster i det rigtige netværks ID ind når i søger. Mener nok det er 100 for hele landet nu.

Før var det delt op i regioner.

Og til problemet med TV'et lyder det til, det skal til reparation.
Af rijaH
Chaui skrev:Hvad vælger i når i søger efter kanaler ? og taster i det rigtige netværks ID ind når i søger. Mener nok det er 100 for hele landet nu.

Før var det delt op i regioner.

Og til problemet med TV'et lyder det til, det skal til reparation.
okay? jeg anede nemlig ik det der kabel kode da jeg blev spurgt om det så det sprang jeg over, men vil da næsten prøve det så... gad vide om alle mine indstillinger som jeg lavede igår med kanalerne så forsvinder? :o

Hmm synes måske bare et splinternyt tv ikke skulle direkte til reparation, men bare skal ombyttes? :s
Af Chaui
Reparation/ombytning ja. mener der er noget med under en måned gammel så bytter man til nyt. der er mange regler på området, som sjældent overholdes helt.
Af rijaH
Ombytning var jeg også ude i.. Skal jeg henvende mig i elgiganten eller skal jeg først kontakte philips? Gider ikke rigtig så noget skal trække i langdrag :)

Tak i øvrigt for det med 100, sidder nu og nyder HD kanaler og er meget gladere end før, hvis så lige det sidste problem kan fikses også så er jeg en happy camper igen :D
Af Czuba
Hey:-)
Prøv og tjek dine menuer igennem og se om der er noget automatisk opdatering der skal slåes fra:-)
Af Czuba
Hey:-)
Prøv og tjek dine menuer igennem og se om der er noget automatisk opdatering der skal slåes fra:-)
Af rijaH
Czuba skrev:Hey:-)
Jeg kan se der er noget automatisk kanal opdatering slået til, det har jeg lige slået fra, så krydser lidt fingre for det fikser det :)
Af Czuba
rijaH skrev:
Czuba skrev:Hey:-)
Jeg kan se der er noget automatisk kanal opdatering slået til, det har jeg lige slået fra, så krydser lidt fingre for det fikser det :)
Der er nok også noget automatisk software opdatering der skal slåes fra:-)
Af rijaH
Czuba skrev:Der er nok også noget automatisk software opdatering der skal slåes fra:-)
Indtil videre har den auto opdatering af kanalerne i hvert fald virket... 7-9-13.. der har ikke været en genstart siden jeg slog det fra :) Så det ser jo lyst ud og skal nok også huske at slå software opdateringen fra ;) Tusind tak for forslaget :D
Af jones31
rijaH skrev:
Czuba skrev:Der er nok også noget automatisk software opdatering der skal slåes fra:-)
Indtil videre har den auto opdatering af kanalerne i hvert fald virket... 7-9-13.. der har ikke været en genstart siden jeg slog det fra :) Så det ser jo lyst ud og skal nok også huske at slå software opdateringen fra ;) Tusind tak for forslaget :D
Du skal lige huske at software opd. dit tv, kan sagtens være der ligger en nyt software til philips tv'et som fikser problemet. Har jeg set før på deres tv.
Af rijaH
jones31 skrev:Du skal lige huske at software opd. dit tv, kan sagtens være der ligger en nyt software til philips tv'et som fikser problemet. Har jeg set før på deres tv.
Det har jeg også gjort ;) det står der også i teksten og det fiksede ikke problemet, men det gjorde derimod det med autoopdateringerne, der har slet ikke været en genstart siden :D
Af rijaH
Æv! Er lige kommet hjem og har tændt for tvet, det er sket 2 gange inden for de sidste 20 minutter... Det er bare mystisk det sker igen når der ingenting var igår hele dagen efter jeg slog de automatiske opdateringer fra, det er alligevel en næsten 8 timer uden det skete !:( jeg ved sgu ærlig talt ik hvad vi skal gøre... hvis det er noget sporadisk så er det jo svært at gå ned og klage og få det byttet?