Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andysims
Hejsa

Jeg skal bruge nyt tv til stuen og har følgende spørgsmål:

Kan se at samsung og sikkert andre kan styres via app til iphone. Synes det lyder smart da jeg er træt af fjernbetjeninger.

Er det muligt via wifi at streame film fra computer så jeg kan droppe en medieboks?

Kan i anbefale hvilket tv kan dette? 46-50 tommer, cirkus 10-12000

Vil gerne have et tv der er tyndt til at hænge, samt droppe så meget af fjernbetjening og medieboks som muligt

tak
andreas
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du kan sagtens bruge app'en, men det fungerer ikke særlig overbevisende. Det primære problem er, at man blot har flyttet knapperne fra fjernbetjeningen over på touch-skærmen, men da en touch-skærm ikke giver noget feedback, skal du konstant sidde og kigge ned på din telefon, op på Tv-skærmen, ned på telefonen osv.
Det største problem er dog utvivlsomt, at du ikke kan tænde for Tv'et via app'en.

Det forlyder, at visse 2012-modeller - som begynder at lande fra marts-april-maj - kan, men det må vi have bekræftet i anmeldelserne.

Mht. mediestreaming, så kan det lade sig gøre, men det er ikke alle formater der understøttes. Min personlige anbefaling er at beholde en dedikeret streaming-boks. De fungerer altså bedre.