Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer.

Jeg har et spørgsmål angående netforbindelsen på en samsung ue7005.

Det vil klart være at foretrække at trække et kabel, i stedet for at den trådløse forbindelse, det er jeg klar over.

Dette er dog ikke en mulighed der hvor jeg kommer til at bo (primært af afstands- og æstetiske årsager)

Det jeg så er kommet til at tænke på er, om en wlan-> lan adapter før TV'et så det kommer til at være [wlan router-> wlan accespoint -> LAN TV] vil en bedre forbindelse end [wlan router -> wlan TV]?

Vil det give en bedre/hurtigere/mere stabil forbindelse til nettet, og til andre netværksenheder (pc, NAS, smartphone og tablet)?
lpla05 skrev:Det jeg så er kommet til at tænke på er, om en wlan-> lan adapter før TV'et så det kommer til at være [wlan router-> wlan accespoint -> LAN TV] vil en bedre forbindelse end [wlan router -> wlan TV]?
Jeg læser det som om du vil sætte access pointet til tv'et?
Wlan (n) burde i teorien være hurtigt nok til det hele, problemet skyldes oftest pakketab. Hvis du kan få access pointet i samme rum som tv'et, vil du ihvertfald minimere risikoen. Om det er nok, vil kun et forsøg afgøre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ellers kan man jo få 100 mbit LAN via elstikket.
Af Mysen
Torben Rasmussen skrev:Ellers kan man jo få 100 mbit LAN via elstikket.
Hvordan? Lige nu er eg også begrænset til trådløs pga. æstetik, men dette kunne ændre sig med denne løsning.
Af scooter_per
Jeg kører uden problemer wifi på mit 8005.. Ganske almindelig trådløs router i huset. Jag har ingen problemer overhovedet. Selv ved leje online af HD-film. De streames absolut pletfrit. Jeg ville ikke overveje kabel, medmindre der er noget jeg har overset :)
Af Mysen
Hmm, det lyder sørme smart. Det gør det jo lige lidt nemmere at "trække" kabler.
Jeg anede slet ikke, den slags eksisterede.
Af lpla05
Okay .. jeg prøver at se, om der bliver problemer med det trådløse først, men ellers må jeg til at eksperimentere.. tak for inputtet gutter :)
Af Peter Schrøder
Mysen skrev:Hmm, det lyder sørme smart. Det gør det jo lige lidt nemmere at "trække" kabler.
Jeg anede slet ikke, den slags eksisterede.
Man er lidt begrænset af, at stikkontakterne skal være på samme fase. Ellers er det en fiks løsning.