Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.

Jeg har lige købt et D7005. Jeg har til min skuffelse opdaget at den optiske lyd udgang ikke kan levere 5.1 lyd fra en HDMI indgang (Boxee Box)

Der til er jeg på udkig efter en soundbar eller surround anlæg.
Allerhelst et surround anlæg uden afspiller, så det hele var indbygget i subben f.eks.

Jeg vil gerne kunne styre, ihvertfald lyd niveau fra fjernsynets fjernbetjening og slippe for en fjernbetjening mere.

Hvad er det smarteste? Kan ARC levere 5.1 til surround anlægget, hvis jeg nu sætter Boxee Box direkte i TVet med HDMI?
Eller er jeg tvunget til at have flere indgange i soundbaren, som jeg er nød til at vælge imellem på en ekstra fjernbetjening?
Kan soundbar/ surround tænde og slukke automatisk med TVet?
Virker det med et andet mærke anlæg en Samsung?

Målet er bedre lyd, betjent så simpelt som overhovedet muligt?

Håber der er nogle der kan hjælpe med alle mine spørgsmål.

Mvh Claus
Af orm08
Hvis dit Samsung TV understøtter ARC og du bruger et HDMI 1.4 kabel Bør det virke.

Jeg har Sony TV og Sony surround og det virker så perfekt at remoten til surround anlægget ligger i skuffen, og det bør også virke hvis begge er Samsung - det bør kunne ses og høres i en af de større TV forretninger - der er som regel en 5.1 indikator i display på surround anlægget, så man kan om det modtager 5.1 signal

En soundbar gengiver vel ikke rigtigt 5.1, men udnytter nok signalet til at lave virtuel surround.......