Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zangger
Hej

Jeg har fulgt dette forum i lang nu. Er dog først lige oprettet, da jeg har brug for hjælp til at beslutte mig til hvilket tv jeg skal købe.

Jeg har læst test og fora vedr disse tv men er stadig i tvivl.

Min stue har normalt lys og kan mørklægges om dagen. Vil gerne have 3D så min datter og ikke mindst mig selv kan se og opleve 3D.

Jeg ser meget HD tv via TDC Home Trio og vil have mig en blueray afspiller med 3D.

Jeg har tænkt mig et af disse tv: Samsung D8005 55" (LED) eller Panasonic VT30 (Plasma) også 55"

Designet på Samsung er klart det mest tiltalende, men alt i alt er det billedkvalitet jeg mest kigger på.

Men igen tvivlen nager :)Jeg har læst at de nye modeller er kommet, men tænker at sidste års top model vil give mig mest for pengene. Kommer i øvrigt fra et Sony Bravia 40" med 4 år på bagen.

Hvad ville i købe? Eller er det tv jeg har overset?

Dennis
Af PhDream
Som jeg skrev i en anden tråd, kan ingen af os herinde tage beslutningen for dig. Vi skal ikke leve med de beslutninger, du tager.

Der er en del tråde, som handler om nogenlunde det samme emne, at vælge plasma eller LCD/LED. Du kan finde dem vha. søgefunktionen.

Jeg ved dog hvad de fleste herinde ville svare, nemlig at du skal vælge VT30. :)
Af rkc
Hvorfor ikke samsung plasma i 64" der har bedre sort end 50" modellen og meget tæt på vt30,,den er på andre områder også bedre end vt30 ifølge tests,men hvis jeg skulle vælge mellem dine forslag ville jeg klart vælge vt30 :)
Af PeterD
..Nu afhænger det jo af pris og smag og behag på design, men det vil da være surt at blive skuffet når du alligevel er oppe med så mange sedler. Derfor: VT30

Du vil glæde sig hver dag tvet er tændt, med mindre det kun skal bruges til pynt. :)
Af Zangger
Undskyld den lange svartid.

Tak for svarene. Nu ser jeg at man kan få et PS64D8005 for sølle 15k, så nu virker VT30 knap så attraktiv. Vil jeg opleve stort tab af billedkvalitet ved at gå efter dette?
Af vandm56
Nu skal du jo også lige tænke på strømforbrug 64 tommers skærmen bruger ca 430 w mens dem du nævner kun en del mindre
Af Zangger
Jo det har jeg bemærket, dog er jeg kun hjemme i weekenderne, så det betyder intet at jeg brænder nogle flere watt af :)
Af THM
Nej der vil ikke være et stort tab af billedkvalitet. De ligger ret tæt på det på punkt...
Af lennon
Køb Samsung 64" D8005 - 15k er en helt fantastisk pris ! I normal dunkel stuebelysning vil den være bedre end LCD/LED i alle enkeltdicipliner der har noget med billedkvalitet at gøre .PanaV30 er marginal bedre men ikke noget der er synligt for normalbrugere.