Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg faldt lige over dette link hvor en tysker der blev træt af støj fra hans VT30 gik en tur i byggemarkedet og pimpede støjen væk:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-10905.html

På siden ligger han et link til PDF'en der step-by-step viser hvordan operationen udføres.

Jeg elsker tysk grundighed!

Hvad en svupper ikke kan bruges til ;)

Jeg har selv et GT30 som jeg skal have prøvet det af på.

Der er flere GT30 ejere der i tråden skriver at det også har fjernet deres støj problem så jeg krydser fingre.
Af JesperKeller
Nu er mit tysk ikke hvad det har været - men ud fra billederne i den pdf fil, så det fantastisk ud!
Nu oplever jeg ikke blæserstøj på min Panasonic, men ellers havde det her hvertfald været at fortrække :D
Af thomas_bk
Der kunne panasonic-centrene tjene lidt ved at udføre sådan en operation.
Af Bjarne S
Svupper (ca 11cm i diameter) indkøbt. Tilskåret efter den tyske instruktion og sat fast på den ene blæser der umiddelbart afgav det meste af støjen (ikke med strips - bare med noget tape til at begynde med)

Resultat - jeg har nu et 42" GT30 med en rødbrun plastic babs - uden brystvorte :p

Og seriøst - nu har jeg et TV uden støjproblemer - det virker helt åndssvagt at Panasonic lægger mærke til sådan noget juks.
Det ville være så nemt at placere den blæser lydmæssigt mere hensigtsmæssigt.

Det er en ommer...
Af Skærmtrolden
Tak for at dele linket - det ser smart og effektivt ud. Jeg har ikke et Panasonic, men køber nok snart et...
Af T.E.Larsen
Har selv et (lorte) VT 50" med en blæaser larm der fjerner lysten til TV.

Kan I dele erfaringer med denne løsning?

Tænker på om TV'et ikke bliver for varm?
Af maskus
T.E.Larsen skrev:Har selv et (lorte) VT 50" med en blæaser larm der fjerner lysten til TV.

Ok, jeg går virkelig og kigger efter dette TV; øv :(
Af T.E.Larsen
maskus skrev:
T.E.Larsen skrev:Har selv et (lorte) VT 50" med en blæaser larm der fjerner lysten til TV.

Ok, jeg går virkelig og kigger efter dette TV; øv :(
Havde også Panasonic før. Har vel været "fan"

VT har VT30 har også et virkeligt godt billede. Men den blæser larm er bare for meget.

Lige meget hvad Panasonic har fundet på til nye og kommende TV. Så køber jeg aldrig Panasonic igen. De fortjener ikke mine penge når de har sendt sådan noget bras på markedet. Og så endda topmodel.

Det skal dog siges der er nogen der ikke har det problem.

Tør du gamble? - Det gjorde jeg. Jeg tabte så bare.
Af maskus
Tak, det er bare så ærgeligt, at det problem findes, overvejer du nyt tv eller forsøger du med den 'tyske' løsning?
Af Bjarne S

Jeg kan kun svare for 42" gt30y - der bliver det ikke for varmt og har helt fjernet blæser lyden. :D

Men som jeg forstår det tyske site jeg fandt how-to'en så skulle det virke på VT'ere også. (Altså med mindre blæseren er helt i skoven lydmæssigt)...
Af fredizy
Bjarne S skrev:

Jeg kan kun svare for 42" gt30y - der bliver det ikke for varmt og har helt fjernet blæser lyden. :D

Men som jeg forstår det tyske site jeg fandt how-to'en så skulle det virke på VT'ere også. (Altså med mindre blæseren er helt i skoven lydmæssigt)...
Jeg synes ikke det er blæserene der er problemet på mit nyindkøbte 42´GT30, men derimod den voldsom irriterende buzzzzing fra strømforsyningen. Jeg er ved at gå amok over det!
Af Sickboy
Ovenstående løsning vil vel kun kunne bruges såfremt TV'et ikke er væghængt. Der er næppe plads til"brysterne" ellers?