Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af storm
Hej

Jeg er helt ny her på siden. jeg har oprettet samme emne på et par andre sites, som dog ikke er direkte relaterede til "skræme"

Jeg har ikke haft TV i et par år, og har nu fået mulighed for at vælge en skærm til cirka 10.000kr. Altså mellem 7 og 10K.

Det er sådan at skærmen skal hænge i en stue, relativt langt væk fra sofaerne 3-4 Meter nok, i en lidt skæv vinkel, da stuen ikke er indrettet til TV kiggeri.

Jeg har Kabel TV via den ejerforening jeg er en del af.

Jeg er blevet anbefalet nogle stykker, men PT lader det til at folk er enige om at Panasonic PV60EH er noget af det bedste

jeg er blevet anbefalet lidt forskelligt:

Toshiba 42 WL 67Z kan fås for 11845 i tyskland
(Anbefalet pga den høje opløsning, som man så vidt jeg kan forstå ikke får meget glæde af pt)

Samsung LE-40M71B koster 13611
(Skulle være en Samsung "top" model)

PV60EH kan fås for 9161
(Mest anbefalede plasma til dato)

På LCD siden, har jeg fundet de her to:

http://www.laptops.dk/product_info.php? ... cts_id=913

http://www.laptops.dk/product_info.php? ... ts_id=1125

Som begge er ret lækre Samsung skærme.

Panasonic skærmen kan fås for cirka 9200kr i tyskland. Men nogle argumenterer for at det er dumt at købe den i tyskland i forhold til retunering m.m

Hva siger i?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Toshiba ser jeg som en god skærm til billige penge, uden at den dog kommer op på siden af Panasonics PV60 serie, som er ganske fornuftig, og bestemt en af de allerbedste skærme til prisen.

Begge er i min mening bedre end Samsung M71. Jeg tror der er noget galt med dine links til laptops.dk, jeg kan hvert fald ikke se produkterne?

Tyskland, tja. Der er delte meninger, mest fordi forholdene i forhold for returnering og reparation er forskellige fra mærke til mærke. Som udgangspunkt siger mange producenter, at de reparerer udenlandske modeller under garantien, men når det kommer til stykket, vil de ikke have noget med dem at gøre.

Derudover skal du være opmærksom på, at ting som digitale tunere på udenlanske modeller ikke nødvendigvis virker i Danmark.
Brugeravatar
Af azrael
Jeg peger også på Panasonic plasma, men synes ikke du bør købe skærmen i Tyskland, når der er så lidt at spare frem for at købe den hos f.eks. TapeConnection. Hvis du aldrig får problemer, så har du nok sparet ca. 1500-2000 kroner, men i tilfælde af at noget går galt, så ville jeg meget gerne have et anløbssted i Danmark mht. reparation etc.
Af sanny
du kan få pana alerede for 10.500 kr i DK så der er ? om der ken svare sig at løbe risiko....
hvis forkel i pris var støre så ja...

jeg købte min køkken vare i tyskland og sparede ce.15.000 -20.000kr...

men at spare 1000 kr tro ikke kan svare sig.........
Af storm
Hvor i DK kan det fås for 10500?

jeg mener det koster 11.5 hos tape connection?