Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej. Jeg har lige købt et Samsung Smart Tv, det er modellen der hedder 8005. jeg prøvede lige at logge på nettet men den kan ikke finde min router? Jeg sidder med både computer og smartphone og kan sagtens logge på det trådløse netværk, men Tv'et kan ikke.

Nogle der har et bud på hvad problemet kunne være?

tak for hjælpen på forhånd.
Af Xperia
Der kan være mange løsninger. Og mange fejl.
Fx kan din router være sat op til kun at acceptere udvalgte mac-adresser.
Dit tv har muligvis en 'find selv trådløst netværk'-funktion. (Kender ikke modellen). Men er du inde over den? Har du prøvet at kable?
Du må gi flere oplysninger, hvis du skal have hjælp.
Held og lykke.
Af Mrjohnson
Har prøvet 'find selv trådløst netværk'-funktion, men det hjalp mig heller ikke. Har ikke prøvet med kabel da der simpelthen er for langt fra router til tv.
Af Xperia
Hvor langt er 'for langt'? Kunne det være en forklaring på dit problem?
Af Mrjohnson
Altså, min computer og telefon virker fint, så det var mest med hensyn til at skulle trække et kabel. Men der er vel omkring 12-14 meter.
Af Xperia
Tja, det burde ikke være et problem så.
La mar se, la mar se.. Jeg tænker. :)
Af tidyole
Prøv at genstarte din router
imens Xperia
tænker :D
Af Xperia
Godt forslag tidyole.
Det ender med, at du må kigge i brugsanvisningen. Har du lige købt fjernsynet, skal det jo bare gå på nettet. Ikke så meget vrøvl.
Tjekkede du mac-adresserne?
Af Mrjohnson
Jeg takker for svarene :)

Jeg har lige købt fjernsynet, for to uger siden.

Hvordan tjekker jeg mac-adresserne Xperia? Har genstarten routeren, det hjalp desværre ikke.
Af Xperia
Hvem er din udbyder af indernet?
Tv'ets mac-adresse står i den menu, hvor du også beder tv'et om at gå på nettet. Altså under 'netværk'. Adressen står øverst - over DNS og IP og alt dét.
Mac-adressen består af 12 tal fordelt således: XX-xx-xx-xx-xx-xx.

Inde i din router - du får adgang til routerens 'værkstøjskasse' ved at taste 192.168.1.1. i din browser - skal du finde stedet for mac-adresser - og dér skriver du tv'ets adresse ind.

Spør routeren om adgangskode og pw er begge dele sandsynligvis 'admin' - uden anf.tegn. Evt helt blank.
Af Xperia
Du må nok have fat i Telenors supportafd.
Af Xperia
Ja ha, vi løser det selv. Super, Tidyole.
Beklager jeg gav forkert routeradresse. Troede faktisk alle routere (det var måske også naivt) brugte 192.bla bla
Kan hænde, det kun er linksys'?
Anyway - hjalp Tidyoles link?