Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chaui
Hey.

har en bror der har købet sådan et Philips TV 55PFL7606t tror jeg nok den hedder. Har selv et UE46D8005. På min Samsung skærm afspiller den stort set alt. MKV filer er ikke noget problem.

Men kan så høre på min bror det åbenbart ikke kan lade sig gøre på Philips'en, kan det virkelig passe den ikke kan afspille MKV filer ?

Han prøvede og afspille en MKV fil via USB. Filen afspilles fint på mit TV.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
MKV er jo blot en container og ikke et videoformat i sig selv. Der kan ligge alverdens ting indeni en MKV, såsom AVC eller VC-1 codecs, forskellige lydformater, undertekstformater osv. osv. Der kan naturligvis være en generel begrænsning mht. MKV, men du kan ikke afgøre det på baggrund af én fil.

Hvis man ser på listen over understøttede formater, så står MKV også på den, så en eller anden kombination af bilelde og lyd i en MKV-container burde den understøtte.
Af Chaui
okay, ja det vil jeg os mene den burde. Men så søger jeg så en herinde fra der selv har afspillet MKV filer på netop dette tv.
Af Chaui
Det må jeg prøve. virker bare mystisk hvis Philips ikke kan klare de mest gængse MKV filer.
Af PhDream
Chaui skrev:Det må jeg prøve. virker bare mystisk hvis Philips ikke kan klare de mest gængse MKV filer.
Philips er ikke de eneste. Det kan Sonys tv heller ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan betegner du "de mest gængse"? Ved du hvad der reelt ligger i containeren? Det kan jo være kombinationen mellem et bestemt videoformat og et bestemt lydformat.
Af Juledamen
7606 kan sagtens afspille fra .mkv-containere, men som Torben skriver, så afhænger det af hvilke formater, der er inde i containeren.

Det program du afspiller filen med på din computer, kan fortælle dig hvad der er inden i. Fx VLC Media Player eller Media Player Classic.