Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mr.Zero
Hej alle. Jeg har et Samsung UE46D6545 tv, som har Smart TV, wireless og alt, hvad 8-serien ellers også har. Jeg synes dog jeg har problemer med streaming af videomateriale fra min MacBook Pro. Jeg overvejer derfor at anskaffe mig AppleTV, som jeg håber kan løse problemerne samt streame lyd for mig.

Men er det overflødigt at investere i, når jeg har et TV, der burde kunne gøre de fleste ting, eller er det værd at smide penge efter?

Håber der er nogen, der har et godt svar.

MVH
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Smart TV-delen i Samsung Tv'et er mangelfuld på en del punkter, så hvis du er opmærksom på, at Apple TV er låst ret fast i Apples økosystem, så vil jeg sige go.

Faktisk vil jeg gå så langt som til at sige, at Apple TV næsten er et must for alle ejere af en iPad/iPhone, udelukkende pga. AirPlay.

Mht. streaming af videomateriale, så bemærk dog, at du ikke kan streame alle formater med mindre du er lidt ferm og vil lege med jailbreak.

Har du læst testen af Apple TV her på siden?
Af Mr.Zero
Det var faktisk den konklusion jeg også var kommet frem til. Jeg har nemlig læst testen.

Men er det meget låst mht til videoformater og sådan?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Via det der hedder Home Sharing (hvor Apple TV selv finder alle Mac der er på samme netværk og ser hvad de har liggende af medieindhold) er videoformaterne begrænset til de formater, som kan tilføjes og afspilles i iTunes.

Hvis du benytter iPad eller iPhone kan der afspilles video, musik og billeder fra alle de apps, som har AirPlay-knap. Det kan app-udviklerne blot lægge ind i deres app efter behag, så det er ganske mange der udnytter det.

Men hvis du tænker på at benytte Apple TV til at streame film fra f.eks. en netværksharddisk, så er det nødvendigt at jailbreake den med f.eks. XBMC. Apple TV skal - i sin grundform - ses langt mere som en internetstreaming-boks, hvor man streamer købt videoindhold fra f.eks. Netflix, Apples udlejnings/købetjenester og sports-apps, der ligger i Apple TV.
Af Mr.Zero
Nu var det jo faktisk streaming af film fra min MacBook, der var hovedformålet. Men hvad er fordele/ulemper ved at jailbreake den og bruge XBMC?
Af orm08
Apple TV med unblock-us, amerikansk iTunes og netflix er fantastisk, og så er den på tilbud i Fona i morgen til 600 et eller andet :)
Af farlex
Hej har selv kørt med appel tv i nogen år nu både den gamle og den nye appel tv skal man køre med det så få den jailbreaket med xbmc og man har en super maskine til at se sine film og høre sit musik med alle ens film skal bare ligge i en mappe og det er ikke nødvendigt at pakke dem ud eller noget den kan selv finde tekster og det hele til sine film jeg kan kun anbfale at man laver et jailbream på sin appel tv