Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle her,
Har nyligt købt et Samsung UE32D5000PW, altså et NET-TV og ikke SMART-TV.
Der er een ting der irriterer mig meget, der er noget filter de kalder "Clear motion rate" som bl.a. tager baggrundbelysningen med i filtreringen. Dette er baggrundsbelysningen i billedet (og ikke i stuen) som gør, at billeder hvor der skiftes mellem mørk og lys baggrund, så skifter contrasten (eller brightness) automatisk for at kompensere. Hvordan for man det totalt de-aktiveret ?
Der er utroligt mange indlæg her på FP, men ikke rigtigt nogen som omhandler at updatere FW til "lignende modeller" Tænker på, om man kunne hente FW til et Smart-tv (E.x. 6000 series) og smide efter en 5000 series, som mit ? Hardwaren er jo praktisk talt den samme...
Boomer skrev:Hej alle her,
Har nyligt købt et Samsung UE32D5000PW, altså et NET-TV og ikke SMART-TV.
Der er een ting der irriterer mig meget, der er noget filter de kalder "Clear motion rate" som bl.a. tager baggrundbelysningen med i filtreringen.
Det er en "feature" som ikke kan omgås fuldstændig. Dvs. den kan faktisk slukkes i servicemenuen, men man overskrider betingelserne for garanti. Jeg har selv et 6050, hvor jeg skal ind i servicemenuen, når garantien udløber.
Hvis du vil undgå at netindhold står og blinker i takt med det bagvedliggende tvbillede, kan du evt. slå over på en neutral indgang.
Med NET-TV mente jeg ikke "SMART" men bare DNLA feature med Samsungs mediaplayer "Allshare" Så jeg har ikke noget "net" billede oveni TV billedet. Det var billigt siden det er modellen lige før deres "dyrere" SMART TV..
Jeg ville gerne i servicemenuen, men ved ikke lige hvordan man gør.
Bruger TV udelukkende til at afspille filer, via DNLA eller USB stik. Med USB stik, spiller filer perfekt med SRT fil og man kan spole. Hvorimod via DNLA kan man ikke have undertitler og <<>> ffeature samtidig, desuagtet at det er samme afspiller i TV'et (Allshare mediaplayer) ??