Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RasmusV
Hej.

Ny bruger på forum, men har fulgt med i lang tid og med interesse læst mange gode indlæg og artikler.

Nu kan mit gamle 28" B&O snart ikke længere, og har brug for nyt.
Har selvfølgelig haft mange overvejelser omkring dette, men håber jeg kan få lidt ekstra input herfra.

TV skal hænge på væggen, og der er ikke behov for at det skal drejes i hht. betragtningsvinkel. Der er ca. 3,5 meter i afstand fra sofa til væg.

Behov er alt fra almindeligt Tv til film, ikke meget spil. Design (til trods for dette er en smagssag) betyder en del, mens 3D er ikke noget der vægtes så højt, selvom det jo kommer med i de bedste modeller.

Jeg har selv været varm på Panasonic vt30 50", men synes måske det bliver for stort til væggen. Modellen i 42" bliver måske for lille?

Er der nogen der har gode forslag/erfaringer til størrelse og evt. andre mærker/modeller. udget mellem 10-15.000,-

vh Rasmus
Af Skærmtrolden
Min lillebror har et 50" og i starten synes jeg det så sindsygt stort ud. Imidlertid har han det midt på en endevæg mellem nogle store gulvhøjtalere (Dali 850, høj/slank) og under TV'et er der en pæn hvid TV bænk. Det er i en ældre lejlighed med højt til loftet. Idag synes jeg faktisk det ser ret godt ud og balancerer fint.

Så jeg tror det med størrelsen i forhold til væggen ikke kun er et spørgsmål om målt størrelse, men også om hvad det sættes sammen med og at man vænner sig lidt til det.

Alternativt kunne noget 46" være den gyldne middelvej? Tror ihvertfald at jeg selv ville blive hurtigt træt af af en 42" (vi har en stor stue).

Interessant tråd du har startet, den ligger tæt på hvad jeg ønsker mig, så jeg følger med her :)

God jagt :)

Mvh.
Thomas
Af RasmusV
Ja, tænker selv at 46" ville være den bedste størrelse, men så bliver det i hvert fald ikke VT30 modellerne.

Måske skal det så også være LED i stedet og ser selvfølgelig på Samsung D8005, men er også begyndt at se lidt på Philips 9706.

Er der andre modeller der er kunne være ekstra oplagte?
Af OleA
RasmusV skrev:Ja, tænker selv at 46" ville være den bedste størrelse, men så bliver det i hvert fald ikke VT30 modellerne.

Måske skal det så også være LED i stedet og ser selvfølgelig på Samsung D8005, men er også begyndt at se lidt på Philips 9706.

Er der andre modeller der er kunne være ekstra oplagte?
Panasonic laver jo også G-modellen, som er næsten lige så god som V-modellen. Den fås i 46". Både med og uden 3D(G/GT)