Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle i kloge mennesker,

jeg har erhvervet mig ovenstående og er løbet i et problem som jeg ikke umiddelbart har kunnet finde en løsning på ?

Jeg vil have at Yamaha YSP 5100 projektoren skal kunne volume justeres via TV'ets fjernbetjening, hvilket jeg troede var en selvfølge når de tilsluttes via HDMI, men nej, er der nogen af jer der ved om dette er muligt ???

Hvis ikke vil jeg nemlig tilbagelevere soundbaren igen, jeg gider ikke de mange fjernbetjeninger !

Håber i vil hjælpe :)
heik1 skrev:Jeg vil have at Yamaha YSP 5100 projektoren skal kunne volume justeres via TV'ets fjernbetjening, hvilket jeg troede var en selvfølge når de tilsluttes via HDMI, men nej, er der nogen af jer der ved om dette er muligt. Hvis ikke vil jeg nemlig tilbagelevere soundbaren igen, jeg gider ikke de mange fjernbetjeninger !
Soundbaren understøtter HDMI 1,3a så en vis form for kommunikation mellem tv og soundbar er mulig. Som regel (det er ihvertfald min erfaring) er det hyppigere det perifære udstyr som også tillader begrænset styring af tv'et, ikke omvendt. Din soundbars fjernbetjening vil altså muligvis kunne tænde for tv'et og muligvis også kunne skifte kanal op og ned. Fuld kontrol, med en enkelt fjernbetjening, får du kun med en universalfjernbetjening.
Men start med at disable de indbyggede højttalere i tv'et, man kan aldrig vide...