Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lenn
Hej Folkens

Jeg skal investere i en fladskærm her i den kommende uge. Mine krav er: Mindst 19" - gerne widescreen - prisen skal max være ca. 2600 kr.

Jeg ved ikke hvor hurtig responstid den skal have, da den bl.a. skal bruges til spil (Battlefield " + 2142, NFS Carbon osv.)

Jeg har kig på denne som tiltaler mig meget pga. design og så kan den hænges på væggen: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610866

Den har vist en responstid på 6 ms... Er det hurtig nok til spil?

Ellers har jeg kigget på denne: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610929

..Med en responstid på kun 2 ms - bedre bliver det ikke, men det er ikke en widescreen, den er 1 tomme mindre end ovenstående skærm og ikke helt så pæn...

...Den sidste jeg har kigget på er denne: Mirai DML-522W100 - flad skærm - TFT - 22"
Den har en responstid på 5ms - Det eneste der taler imod den er at den ikke hedder noget jeg har hørt om før...

Er der noget der kan rådgive mig mht. de 3 skærme, deres responstider osv, så ville jeg blive meget glad...

PFT

lenn
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv først lige at kigge igennem nogen af de tråde vi har her i forum. Der er mange af dem der omhandler de samme skærme.
Af lenn
Det hjælper mig jo ikke meget at læse om de respektive skærme sat i forhold til nogle skærme jeg ikke har kig på... Det jeg efterlyser, er hvilket af de 3 skærme der er bedst til fx spil...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er ingen tvivl om, at du vil få den hurtigste - og i min mening flotteste - skærm ved at vælge Samsung 931C.

Mirai anbefaler jeg ikke så gerne. Sats hellere på en af de mere anerkendte producenter. Har du overvejet ViewSonic VX2025wm eller NEC 20WGX2? Begge skærme er også ganske gode til spilbrug. De er desuden begge to 20 tommer widescreen modeller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tsk tsk... En NEC 20WGX2 til 2600 kr. Når du ser det tilbud Rasmus, så ringer du lige!