Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MichaelEhlers
Jeg har et Samsung UE55D7005 - som er sat op til netværk via kabel, og det virker fint.
Jeg har så en harddisk sat i, med billeder, video og musik på, hvilket også fungere fint.

Spørgsmålet er om det er muligt, via sit netværk, at få adgang til de filer der ligger på den harddisk via computeren ?

Så jeg kan sidde på min PC og se video, selvom de ligger på TV'et.

Takker på forhånd.
MichaelEhlers skrev:Jeg har et Samsung UE55D7005 - som er sat op til netværk via kabel, og det virker fint.
Jeg har så en harddisk sat i, med billeder, video og musik på, hvilket også fungere fint.

Spørgsmålet er om det er muligt, via sit netværk, at få adgang til de filer der ligger på den harddisk via computeren ?

Så jeg kan sidde på min PC og se video, selvom de ligger på TV'et.
Nej, det mener jeg ikke at du kan. Du kan dog sætte harddisken til computeren og give tv'et adgang via netværk. Men du kan så ikke bruge harddisken til at optage på, men det gør du heller ikke, kan jeg forstå?
Nej, det mener jeg ikke at du kan. Du kan dog sætte harddisken til computeren og give tv'et adgang via netværk. Men du kan så ikke bruge harddisken til at optage på, men det gør du heller ikke, kan jeg forstå?
Nej, jeg optager ikke.
Jeg tænkte bare, at man - ligesom sin NAS, kan tilgå harddiskens indhold via måske en browser, når nu de er på samme netværk.
Af Chaui
Var det ikke nemmere og få dig en NAS istedet så du kan bruge se filerne fra alle dine elektroniske devices.

Du kan ikke få adgang til noget der er koblet til TV'et.
MichaelEhlers skrev:
Nej, jeg optager ikke.
Jeg tænkte bare, at man - ligesom sin NAS, kan tilgå harddiskens indhold via måske en browser, når nu de er på samme netværk.
Tv'et tillader det ikke. Men efter at have eksperimenteret med AllShare, og kasseret det, bruger jeg nu Serviio (gratis) og det virker fint. Men det kræver naturligvis at pc'en kører, når man skal bruge det.
Af MichaelEhlers
Var det ikke nemmere og få dig en NAS istedet så du kan bruge se filerne fra alle dine elektroniske devices.

Du kan ikke få adgang til noget der er koblet til TV'et.
Det får jeg på mandag, så det må blive det jeg gør :)
Jeg takker for Jeres svar.