Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eXeel
Jeg er træt af hver vinter at skulle pille antennekablet til soveværelset ud, for at kunne se tydeligt digital TV inde i stuen uden alle de fejl i billedet.

Jeg bor til leje, så har kun én antenneudgang i væggen og vil ikke betale for mere da det er spildt for mig.
Så bruger et T-stik. Et kabel går til soveværelse, et andet til Clint DC1'eren og videre til TVet.

Yousee siger problemet er T-stikket og jeg fx skal ud i sådan noget her:
http://homeconnect.me/

Der står intet om priser. Men det er sikkert 300+ ikke?
Var i Silvan, der var det 450 kr og 350 kr for nogle. Kan det ikke gøres billigere, ellers noget af en investering bare for at kunne se det TV man allerede betaler for :S
Af jgr
Et T-stik er den absolut dårligste løsning.

En bedre løsning er at bruge denne fordeler (eller lignende): http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 12_da.html

Dertil skal du bruge et godt antennekabel (fx http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 04_da.html) og nogle F-connectorer (http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 49_da.html). På www.homeconnect.me (som du selv linker til) kan du se hvordan du korrekt skruer det hele sammen.

PS. Der er desværre ikke nogen garanti for at min løsning vil virke, men det er bestemt muligt! Hvis ikke det virker, så skal du have en decideret forstærker, men ovenstående investering er vist til at overkomme. Og kabel og f-stik kan genbruges til en evt. forstærker.
Af BrianH
Jeg ville købe en god antenneforstærker med flere udgange, men hvis du ikke vil bruge 350 kr på det, så må du jo nok fortsætte med at hive det ene kabel ud, når du ser på det andet
Af eXeel
Hvordan er tabet af signal vha. den hjemmelavede løsning der, ift. t-stikket og en forstærker til 350 kr? Det er jo billigt, hvis det er nærmest lige så godt. Men har I nogen idé om det?
Af Andyboy
En antenneforstærker vil være bedre - men får du samlet nogle HF tætte stik - er det højst sandsynlig godt nok til at du kan undvære det - og du kan dermed spare lidt.
Af Gonardo
Antenneforstærkeren den gule fra tv-pakke, duer ikke ordentligt på alle frekvenser har afprøvet den på Stofa gælder sikkert også andre kabel tv selskaber...min blev sendt retur.

Har prøvet nogle forskellige, har kun fundet en som duer en Spaun til omkring 900Kr.
Af Gonardo
Infinity...bruger du den på kabel tv :-)
Brugeravatar
Af Infinity
YouSee, fordi jeg har 10 meter antennekabel ind til soveværelse-tv'et.

Husk lige at du ikke kan forstærke et signal der er forsvundet i kablet, istedet skal forstærkeren være så tæt på antennen (kilden) som muligt.
Af Gonardo
Er godt klar over at den skal sidde så tæt udgangsdåsen fra youSee :) Den gule jeg har prøvet er ikke liniær nok, når man justere på de høje frekvenser til et godt billed, bliver de lavere frekvenser som var gode før dårligere...

/Gonardo
( elektronikfagtekniker )
Af PeterD
Jeg har noget af samme spørgsmål. Så jeg tillader mig at hoppe på tråden og skal lige have det skåret ud i pap :D

Here goes: Jeg har 3 tv af den flade art (stue, køkken,soveværelse) men kun et antennestik i stuen, og skal i øjeblikket skifte om på kablerne på kabelsplitteren (pille et kabel ud og sætte et andet i) når jeg skal se tv i soveværelset.

1. Hvordan får jeg mindst støj på signalet til at se tv alle 3 steder (Træt af at skulle pille antennestikket ud)? Er det et signalsplitter, med 3 udgange på tvstikket..? Er der noget der er bedre end andet og kan det anbefales?

2. Hvis ens billede "pixellerer" med jævne mellemrum (DR1), og jeg bruger et helt nyt antennekabel. Hvad kan det skyldes? Findes der et antennestik som skærmer bedre end andre?

(Bruger pt. Hifiklubbens metal han/hun stik, som er "skruet fast på kablet, men finder der noget bedre løsning)

3. Kan man få en elektiker til at lave tvstik i soveværelset. (PS. Egendom fra 1930'erne uden div, stik) eller er det håbløst?
Af Gonardo
PeterD...første skal du have fundet udaf om det pixelere, når kun et tv er koblet til dåsen uden splitter, alle metal stik burde være iorden hvis de er samlet rigtigt.

Ang. elektriker hvorfor ikke bare bruger en radio/tv installatør ?