Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af droner
Den gamle DVD-optager har desværre kun scart-stik, så der skal enten købes en ny DVD-optager eller en USB-harddisk. Jeg har et Samsung D8005. Prismæssigt er harddisken klart billigst, men hvad er bedst? Er en harddisk hurtigere/nemmere at betjene når den er koblet direkte på tv'et via USB? DVD-optageren har jo også to tunere, så jeg kan optage et program mens jeg ser et andet. Hvad foretrækker I?
Af steffenj
Det afhænger jo meget af hvornår du ønsker at optage.

Er det når du ikke er hjemme du primært optager ville jeg vælge harddisk løsningen, men som du selv siger så har en harddisk optager typisk 1 eller 2 tunere også kan du optage noget mens du ser noget andet på tvet. Så det er jo nok det du skal gøre op med dig selv om det er for at optage mens du ser noget andet eller mens du ikke er hjemme.
Af droner
Hvad er hurtigst og lettest at betjene? Kan begge dele fx anvendes direkte fra tv-guiden eller kræver DVD-optageren, at man skal over på den rigtige AV-kanal før den kan anvendes? Er begge muligheder lige hurtige til fx at sætte et program på pause og kan dette gøre ved blot at trykke "pause" på fjernbetjeningen? Jeg har en fornemmelse af, at harddisken er den letteste at bruge, men jeg aner det reelt ikke.
Af steffenj
Jeg bruger selv en USB harddisk og det forgår via TVets menu og EGP når der skal optages. Vis du har en ekstern harddisk optager på skal der optages via dens menu. Så der skal du over på den av kanal den er tilsluttet. Men der har du så også mulighed for at optage på en kanal og se en anden. Den mister du på USB harddisken da TVet kun har 1 tuner. :)
Af Mysen
Du kan ligeledes aktivere automatisk time-shift med en hardisk, og det styres med din tv-fjernbetjening i tv'ets epg.
Time-shift gør, at du kan pause og spole tilbage i liveudsendelser; - dog nulstilles den, hver gang du skifter kanal.
Desuden er de fleste 2,5" harddiske stort set lydløse, hvilket ikke er tilfældet for en boks.

Jeg ved ikke om Samsung har forbedret deres optagefunktion, men jeg kan nævne at 2010 modellerne ofte kommer til at starte optagelsen 2 sekunder forsinket, hvilket giver forkert titelnavn i menuen, og så stopper optagelsen, når den er slut. Dette kan være et problem på mange kanaler, der ikke følger deres program 100 %, men der er ikke nogen nem måde at forlænge en optagelse på.
Der er dog en svær og kringlet måde... ;)

Som sagt: 2010-modeller. En D8005 ejer må lige fortælle, om det stadig er tilfældet.
Af droner
Det var jo som frygtet :) Fordele ved både den ene og anden løsning... Umiddelbart lyder det dog som, at det er lettere og hurtigere at anvende harddisken, så jeg tror det bliver den løsning jeg vælger.