Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Harre
Jeg er efterhånden blevet overbevist om, at jeg må eje Panasonics TX-P46G30Y (alle anbefaler det!). Jeg synes dog det er utrolig svært, at vurdere, hvor langt man skal sidde for at få mest ud af oplevelsen?! Derudover kan jeg forstå, at der er meget forskel på siddeafstand ift. om man ser almindelige eller HD-kanaler?!?!

Forvirret nybegynder ønsker hjælp. På forhånd tak.
Af ErikUkendt
Harre skrev:Jeg er efterhånden blevet overbevist om, at jeg må eje Panasonics TX-P46G30Y (alle anbefaler det!). Jeg synes dog det er utrolig svært, at vurdere, hvor langt man skal sidde for at få mest ud af oplevelsen?! Derudover kan jeg forstå, at der er meget forskel på siddeafstand ift. om man ser almindelige eller HD-kanaler?!?!

Forvirret nybegynder ønsker hjælp. På forhånd tak.
Du kan måske bruge den guide, som de har her

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

- der er mange, der nærmeste anbefaler at man har tv'et stående på knæene, men SD udsendelser ser nemt ringe ud hvis de kommer for tæt på :)
Af Harre
Har leget lidt med det, men som du selv siger er der åbenbart meget stor forskel på hvilken type opløsning man ser fjernsyn i. Og ville egentlig bare høre om 46' er for stort til 2,5-3 meter, selvom meget af det jeg skal se er i HD? You know, it's a jungle out there!

-Men tak for det hurtige svar!
Brugeravatar
Af MigSelv
Nej det er ikke for stort, sidder selv 3,5 m. fra 55".
Af pipper
Jeg sidder 2,8 meter fra et 46". Når jeg ser SD udsendelser syntes jeg ikke at skærmen må være større.

Ser man HD må den gerne være meget meget større.