Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg købte for 2½ år siden et Sony Bravia KDL-40Z4500 til 12.000 kr. (det kostede på daværende tidspunkt 15.000 kr. i Fona). Det er nu begyndt at skeje helt ud, hvilket også fremgår af nedenstående billede.

http://imageshack.us/photo/my-images/692/dscn3234a.jpg/

Jeg har ingen idé om, hvordan man laver det, og om det overhovedet kan betale sig? Skal jeg hellere købe et nyt? Har læst rundt omkring på nettet, og det lyder ikke som om det kan betale sig at prøve at lave det. Satme vildt, at et fjersyn der på for 2 ½ år siden var top of the line dør efter 2½ år. Det svarer til at bruge 4.500 kr. årligt på fjernsyn og det er lige stramt nok.

Håber i kan hjælpe mig.
Af ninjapowertothepeople
@hkknudsen

Nej det ligner desværre ikke den fejl han har på det TV. Hans er en form for skygger, mens mit er en masse striber i grøn, blå, og rød i venstre side af fjernsynet.

Da fjernsynet er 2½ år gammelt går jeg ikke ud fra, at jeg kan bruge nogen form for garanti.
Af hkknudsen
Ok - men stadig, der er fejl som visse producenter anerkender som produktionsfejl, og som de dækker selv når garantien er udløbet. Jeg ved ikke hvad sandsynligheden er, men det er da et forsøg værd at kontakte sony.

Ellers kan du jo prøve at finde et sted der vil give et uforpligtende tilbud, men jeg tror ikke det kan betale sig. Jeg selv ville nok pille bagbeklædningen af og give stik og kabler en rusketur
Af pipper
Hej.

Jeg ville også kontakte Sony inden jeg foretog mig noget.

Husk at hvis du skulle vælge at købe et nyt tv og måske vælge Sony igen (hvad du jo nok ikke gør) ville jeg købe det i en Sony butik.
Det gjorde jeg og fik en god pris + 5 års totalforsikring.

mvh
Af ninjapowertothepeople
Jeg har snakket med Sony's kundeservice, og de sagde, at dette ikke var noget de dækkede, og jeg skulle derfor sende det til reparation. Jeg snakkede med en gut i Fona, og han sagde, at det ikke kunne betale sig at sende det til reparation, da det ville koste 11.000 kr. at få det lavet.
Af -jacob
Hvordan dælen kan han så præcist sige at det koster 11kg?? så må han kende den eksakte fejl. Hvad er det der skal skiftes, som koster 11000 at udskifte? det lyder som hele panelet.