Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rabit
Hejsa derude er brændt varm på sony's design 8) men er blevet lidt i tvivl om hvilken af de 2 modeller der er bedst for mig, tænker på om 46hx823 er de ca 3000kr bedre en den 46nx723?? jeg spiller en del konsol spil og så fået af vide at det er bedre med 200 hz kontra 100 hz?? jeg har i dag en Philips 37PF9731D som ikke har det for godt :-( vil jeg kunne mærke en forskel, den funger jo fint til spil :) håber i kan hjælpe mig :)
Af TYBO
I mine øjne er hx ikke 3000 mere værd i forhold til nx.
Derhjemme har jeg både plasma og LCD/LED og plasmaen er klart bedre til konsolspil da den reagere hurtigere og har langt mere dybde i billedet.
Af rassol
Generelt set så er eneste forskel på NX723 og HX823 at HX har 200hz og dynamisk edhe LED (software, ikke bagbelyst LED). Teroetisk set er dette selvfølgelig bedre end NX723 men praktisk set er det for de fleste ikke til at se forskel på alligevel. Var i Sony Center i går, hvor de to modeller stod lige ved siden af hinanden. Den eneste forskel jeg kunne se var at HX823 havde en smule mere kontrast end NX723 - og det var det.

Nu skal du til gengæld være opmærksom på at Sony Center kører RIGTIG gode tilbud indtil d. 15 januar på bl.a. NX723 for 9999. Med i pakken får du:
- 1x alu stand med højttaler (pris ~2400)
- 2x 3d briller + 2x harry potter 3d film (pris ~1500)
- Mulighed for at købe en PS3 320gb slim oveni for kun 550kr ekstra (pris ~1500)

Køber du et NX723 inden d. 15 januar sparer du altså omkring 7500kr (TV'et koster normalt 12000 så du sparer self 2000kr på selve TV'et også).

Et HX823 koster derimod 11999 og du sparer kun 2000 på selve TV'et. Du kan også med dette få en PS3 til 550kr ekstra.

Eftersom forskellen på de to er så lille, og NX723 sælges som et super tilbud synes jeg du skal vælge NX723 - det gør jeg :) Tager derned senere i ugen og bestiller det. Det er et rigtig godt TV - ISÆR til de penge!
Senest rettet af rassol 06 jan 2012, 10:03, rettet i alt 2 gange.
Af Rabit
Hej havde bestemt mig for led da jeg har små børn, så der er tit et fast billede på skærmen og er så bange for burn in.. nå okay lyder godt, jeg ved heller ikke rigtig hvor meget udvikling der er sket på de sidste 5 år...
Af _engelhardt_
Jeg var ude sidst i december og skulle vælge imellem 46" ex723, hx723, eller nx723, og det endte med jeg kom hjem med et hx823 til en kanon pris hos sony center fordi de ikke havde nx723 hjemme..

De er til at prutte med om prisen, selvom om de er på tilbud i forvejen.
Gav 10500,- for 46hx823,
500,- for 2stk 3d briller samt 3stk 3d film.
5 års total all care forsikring til 1200,- så man er fuldt dækket ind :)

Jeg er virkelig imponeret over billedet efter det er kalibreret ordenligt ind, og så er fjernsynet i sig selv super flot når det kommer op og hænge :)
Af Rabit
Okay det lyder sku super, vil du mene der er stor forskel mellem de to?? Tv'et skal op og hænge på væggen, så jeg skal ikke bruge den alu fod.. Hvordan er lyden i tv'et????
Af _engelhardt_
Rabit skrev:Okay det lyder sku super, vil du mene der er stor forskel mellem de to?? Tv'et skal op og hænge på væggen, så jeg skal ikke bruge den alu fod.. Hvordan er lyden i tv'et????
Jeg ville godt mene at kunne se forskel på de 2, men det kan ligeså godt være måden det var justeret på i butikken. Men er ihvertfald super glad for jeg valgte det når der ikke var mere forskel i prisen.
Hmm fladt fjernsyn=flad lyd, men det er nu okay taget i betragtning af det kun er 2,7cm tykt.
Men skal der ses film osv, så skal der altså nogle ordenlige højttalere til..