Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af s0ndergaard
Hej

Jeg er en 16 årig dreng som godt kunne bruge et nyt tv, men jeg er meget i triviel om hvad det skal være for et?

Krav:
-Minimum 42"
-Full hd
-Skal kunne bruges til Film og Ps3 spil.
-Minimum 100 hz
-Usb
-Indbygget tuner til år 2012.
-max. pris 3500

Jeg har selv kigget lidt på følgende:
http://www.expert.dk/da/TvVideo/lcd-tv/ ... 6571.aspx#
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... lc-9142-t2
[/url]

grundig er sat ned til 3500.- men deres side er ikke opdateret.

Lyden er ligemeget, da jeg har et godt anlæg.

Hvis i har noget i bedre kan anbefale, så skriv løs!

Håber på svar :)

Mhv. Jens Astrup Søndergaard
Brugeravatar
Af edinger
Der er desværre i nogen grad uoverensstemmelse mellem dine krav og dit budget.

Da specifikationer, som flittige brugere af forummet vil vide, dog ikke siger ret meget om (billed)kvaliteten, er det heldigvis alligevel muligt at finde en skærm, opfylder dine krav til kvalitet og som samtidig er til at komme i nærheden af.

Panasonic U30 (link) til lige omkring 4.000 kr. er bedste bud i budgetklassen og klart bedre end Philips PFL4506.

Skal det være endnu billigere, findes næppe noget bedre alternativ end lillebroderen, Panasonic C3 (link) til 3.500 kr.

Ingen af de to har dog USB. Så der kommer du til at måtte gå på kompromis.

Et tredje mulighed ville være Samsung D5005 (link).

Mens skærmen nok ikke er helt på niveau med U30, kommer den til gengæld med USB og bedre tilslutningsmuligheder i form af flere HDMI-indgange.

Spiller du ligeså meget PlayStation, som jeg forestiller mig, at du gør, er Samsung D5005 nok det bedste valg.
Af s0ndergaard
Tak edinger!

Det ser lovende ud det du er kommet med.
og tak for din kritik til de to tv'er jeg har valgt, hvis det ikke var for dig havde jeg nok endt med at købe grundig.

jeg spiller ikke meget nej, max. 1 time om dagen, og jeg har da klaret mig med en gammel Toshiba Regza i 4 år nu.
men film interesser mig, og har jo en kanon Blu Ray afspiller i min Ps3, så det er nok film hovedsageligt. :)

Mvh. Jens
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du kun spiller en time om dagen, og førsteprioritet er bedste-billede-til-prisen, ville jeg vælge Panasonic U30.

Samsung D5005 er dog ikke noget dårligt valg.

Det er lidt et spørgsmål om, hvad du prioriterer højst.
Af s0ndergaard
Der er selvfølgelig usb i samsung'en hvilket giver et lille plus.

Lige et spørgsmål til?
-Jeg kan sætte det der tv modul i fra boxer? så jeg kan se tv uden den der box:)
Brugeravatar
Af edinger
Det har jeg faktisk ikke helt styr på. Men du kan sikkert finde svaret på BOXERS hjemmeside.

Som du sikkert ved, at det dog kun interessant, hvis du modtager dit signal via stueantenne.

Har du derimod kabel-tv, eksempelvis via YouSee, er det dem du skal kontakte.
Af s0ndergaard
et lille ønske..

er det muligt at få en samsung til max. 3600

jeg syntes samsung har utroligt billede kvalitet.

og de fleste af mine venner har samsung.

håber ikke jeg er helt umulig..
Brugeravatar
Af edinger
Naturligvis er det dét. Kvalitetsmæssigt er springet ned fra D5005 bare for stort til, at jeg vil anbefale at vælge en billigere model.

Hvis du har set dig lun på Samsung – trods Pana U30'eres bedre billede – er de ekstra "håndører" fra 3.600 op til 4.000 givet rigtig godt ud.
Af s0ndergaard
problemet er bare at det ser skidt ud med pengene..

jeg har faktisk købt et nyt tv, men jeg blev i triviel om det var det rigtige, så jeg har ikke åbnet det endnu..
det er den der grundig, det var fordi jeg kunne få den til 3500 og normal pris lå på 5500 kr. så det lød da som en god investering.

men jeg tror ikke den dækker mine behov
Brugeravatar
Af edinger
Det er naturligvis dit valg. Nu har du fået lidt input, så du kan træffe et så informeret valg som muligt.

Personligt ville jeg ikke røre Grundig med en ildtang.

Grundig anno 2012 er en kinesisk skærm af tvivlsom valør, som har fået "påklistret" det stolte tyske logo.
Af s0ndergaard
okay super, så skal det ikke være det!