Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af knakkergaard
Hej,

Jeg overvejer at købe dette tv i HI-FI klubben til 4400. Fjernsynet skal bruges til film og almindelig tv-kig fra en Zaptor og Boxee Box.

Er ovenstående et fornuftigt køb?

Hvordan ville det f.eks. stå til et Sony KDL-40EX500 TV, som er i samme prisklasse?

Jeg har Googlet diverse fora og læst nogle test fra f.eks. TrustedReview, hvor de siger OK til dette budget TV, men nævner at det ikke skal stå i en lys stue (som min er).

På forhånd tak
Daniel
Af PhDream
Nej, det skal ikke stå i en lys stue. Det skal ingen plasma, uanset hvad folk siger og selv om tv'et har "high contrast filter" eller andet gøgl.

Med det sagt, så er S30 et rigtig godt tv og du får svært ved at finde et bedre til den pris. Du kan kompensere for lysindfaldet i stuen ved at øge lysstyrke/kontrast på tv'et eller sætte den i ECO mode, hvor den selv vil øge/sænke niveauet alt efter hvor meget lys der er i rummet.
Af red_martians
Se det på den positive side. 90% af alt TV bliver set efter kl 18:00 i vintermånederne. Altså hvor der normalt er mørkt udenfor. Her vil en god plasmaskærm(det inkl 42S30) Være et bedre køb, og have flottere farver og sort-niveau end mange topmodeller fra konkurrende producenter.

Panasonic 42S30 er et røverkøb, og jeg ville til hver en tid købe dette over f.eks. et samsung UE40D8005. Tjaa faktisk vil man jo kunne få to af disse skærme(også et til soveværelset) Få flere tommer og samtidig spare penge. 8)

Overdrivelse fremmer jo nok forståelsen, og en samsung topmodel kan da et par småting som en panasonic i denne prisklase ikke kan, men mener dog dette langt hen ad vejen alligevel.
Af PeterD
Ville også se nærmere på Panasonic i forhold til Sony og Samsung....

De har bare lige det "udefinerbare ekstra" som gør forskellen, hvad enten det er plastikkvaliteten eller billedkvaliteten...
Af knakkergaard
Tak for input. TV'et er virkelig lækkert og giver et godt billede.

Jeg ser kun TV igennem min Boxee Box via Slingplayer, men der er en sort kant i højre hjørne på ca 10 cm. Er det farligt mht burn-in?
Af THM
knakkergaard skrev:Tak for input. TV'et er virkelig lækkert og giver et godt billede.

Jeg ser kun TV igennem min Boxee Box via Slingplayer, men der er en sort kant i højre hjørne på ca 10 cm. Er det farligt mht burn-in?
du kan gå ind i indstilligner og slå 16:9 overscan til. det vil jeg foreslå hvis du konstant har denne bjælke...