Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JacobH
Hej,

Jeg har fået stjålet mit 3 år gamle LG plasma-tv her i julen. Nu skal jeg til at finde erstatningen.

MEN - jeg kan ikke finde ud af, om jeg kommer til at udnytte 3d eller ej. Ungerne vil selvfølgelig gerne have 3d, men ved virkelig ikke, om det bliver en gimmick, der er sjov de første par måneder og så ikke rigtig bliver brugt mere.

Desuden synes jeg, at priserne på Panasonics 3d-tv ikke rigtig giver mening. Hvis jeg skulle købe et tv uden 3d, ville det næsten helt sikkert blive et 50g30.

Det naturlige valg af 3d-tv ville jo så være 50GT30 - men det er så højt prissat, at 50VT30 faktisk ville være mere fornuftigt at købe, da jeg i så fald får 2 briller med - og dermed er der meget lidt prisforskel på GT30 og VT30.

Og så bliver det en smule dyrt at få 3d med i "pakken".

Derfor vil jeg gerne høre jer med 3d-tv - er det noget, I (stadig) bruger?

Mvh
Jacob
Brugeravatar
Af Shase
Jeg bruger slet ikke mit til andet end Avatar (som jeg har set en gang). Gider ikke 3d, med mindre filmen er særlig god i 3d, og dermed "besværet" værd. Men tror da at 3d er kommet for at blive. Det skal bare lige i gang først :-)

Se på det som noget som hører med til "top modellerne" frem for noget som definerer fjernsynet.
Af Martin Sjøstrand
Shase skrev:Se på det som noget som hører med til "top modellerne" frem for noget som definerer fjernsynet.
Sådan ser jeg det også. Jeg købte Samsung PS63C7705. Ikke pga 3D delen, men fordi det er et super tv..... og så fulgte 3D bare med

Det var skægt i starten for mig, og jeg er på ingen måde modstander af at skulle sidde med brillerne, eller andet brok, og er også en af dem der elsker det i biffen men jeg bruger det bare ikke meget hjemme. Det er skægt til lidt PS3 spil, især med "Move" og det er da også fint til film, men ikke noget jeg går langt efter
Af Nicklas A
Jeg købte 3D for et år siden (VT20) og har ikke brugt det så meget som jeg havde håbet på jeg ville.. Det er nu også pga der ikke er kommet så meget 3D materiale som forventet.

Men jeg er stadig glad for det og fik da også det nye batman til min PS3 her i julen som kan 3D og nu har jeg spillet 3D i over 12 timer.

Det bliver brugt, men ikke vildt brugt.

Men er helt sikker på at hvis jeg skulle købe nyt idag, ville jeg stadig købe med 3D.
Af lgowner
vigtigt er også om du vælger 3D passiv eller aktiv tv.

aktive modeller har psykiske ulemper som de omtalte hovedpiner der fåes af nogle personer. de skal også oplades og koster en bondegård når du skal bruge ekstra.. (10kr -> 300kr er stadig meget mere)

passive tv har i visse omtaler stadig mindre ægte fullhd 3d bluray.
det findes kun på LCD/LED tv. men ingen problemer efter flere timers 3d, eller størrere udgifter når hele familien skal have et sæt briller.
Af JacobH
Tak for jeres tilbagemeldinger.

Jeg har været ude for at se lidt nærmere på forskellige 3d-tv i dag. Panasonic Centeret i Odense kunne ikke lige på stående fod vise mig 3d på et VT30. Det skulle lige sættes op, så den model ved jeg ikke så meget om.

Sony NX723 kiggede vi også lidt på. Flot tv i 2d og super design. Men meget skuffende 3d, som selv min 3d-glade unger ikke brød sig om.

Og slutteligt kiggede vi lidt på et LG med passive briller. Langt bedre oplevelse end Sony.

Tror 3d ville være ok at få med i mit fremtidige tv, men det skal selvfølgelig være af god kvalitet.

Tak for input!