Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fluen
Hej derude! Faldt, til mit held, lige over denne side.
Er i den situation at jeg skal have et nyt tv, da den store klods skal ud!
Var således i føtex, og så et samsung 40" til 3999. UE40D5005 hedder den vist. Er det et fornuftigt tv til pengene?
Har søgt her på forummet, men bliver sgu skør i hovedet af alt det der står ;)
Det skal siges, at jeg skal bruge det til at se tv, se dvd og spille ps3. Det skal ikke stå i stuen, altså er der ikke så langt fra der hvor jeg sidder til hvor fjernsynet står. Det har vel også noget at sige?

Er der andre tv jeg bør kigge nærmere på? Helst ikke til over 4000 kr. Og ja ja. Ved godt man får hvad man betaler for :)
Brugeravatar
Af edinger
Jo, det er en udmærket LCD-skærm til slyngelstuen.

Til opholdsstuen findes der dog bedre alternativer, som eksempelvis Panasonic U30.
Af Fluen
edinger skrev:Jo, det er en udmærket LCD-skærm til slyngelstuen.

Til opholdsstuen findes der dog bedre alternativer, som eksempelvis Panasonic U30.
Det skal som skrevet ikke stå i stuen. Derimod skal det stå i et værelse, hvor afstanden mellem tv og siddeplads ikke er mere end 3 meter.
Brugeravatar
Af edinger
Den er jeg med på. Deraf mit svar. Slyngelstuen kontra opholdsstuen.
Af Fluen
Det i orden!
Der står at den samsung har 100 hz CMR. Så vidt jeg har forstået virker det ikke som 100 hz, eller hvordan er det?
Hvilken af de to tv er bedst til at se sport og spille?
Når det er en plasma-skærm, kan man vel risikere burn-in. Hvor stor er risikoen for det, på det tv du henviser til?
Kan det betale sig at smide 700 kr oveni de 4000 og så købe u30?
Af Fluen
Og en ting til. Hvad med blu-ray? Synes jeg læste herinde et sted, at det ikke er alle 100 hz tv der er gode til at vise blu-ray, da det vil hakke en del.
Hvordan er det med de to tv?
Brugeravatar
Af edinger
Den korte historie er, at U30 er bedre til begge dele. Sport og spil.

Det er dog korrekt, at der er risiko for burn-in, eller nok snarere retention, hvis du agter at konsolspille i timevis. Så hvis dét er planen, er du måske nok bedre stillet med D5005.